fallback

Европейски пазар записа 42-годишно дъно

Продажбите на електромобили обаче се увеличават със 77%

Месец февруари е един най-слабите в историята на автомобилнната индустрия. През миналия месец регистрациите на нови автомобили записват антирекорд от 794 600 бройки, сочи статистиката на JATO Dyanmics.

Спадът спрямо февруари 2021 г. е само 5,4%, но в сравнение със същия месец на 2020 г. е 25%. А ако резултът бъде съпоставен с този от февруари 2019 г. намалението е с 30%. Като цяло това е най-слабият месец февруари от 42 години насам.

Причините са широко известни - недостиг на полупроводници и влиянието на войната в Украйна върху наличността на части за производство на автомобили в европейските заводи. Потребителите просто не могат да намерят нови коли, като доставките се бавят с месеци.

Има обаче поне една положителна точка. Търсенето на чисто електрически автомобили се е увеличило със 77% през месеца до 87 400 единици, което довежда пазарния дял до рекордните 11%. Този дял нараства до 19,5% при добавяне на регистрации на plug-in хибридни електрически превозни средства. Преди година тези автомобили представляваха 13,4% от общите регистрации, докато преди две години - през февруари 2020 г., пазарният им дял беше 6,3%.

При производителите Tesla потвърждава лидерството си на пазара на изцяло електрически автомобили с близо 15 800 бройки, което е 188% повече спрямо февруари 2021 г. Това представлява дял от 18,1%, в сравнение с 11,1% година по-рано, което означава че продажбите на Model Y вече оказват влияние на резултатите в Европа. Компактнят кросоувър заедно с Model 3 на Tesla са двата най-продавани електрически автомобила през месеца.

Изненадващо, третото най-продавано изцяло електрическо превозно средство е Fiat 500e с 3800 бройки, което е увеличение от 74%. Версията 500e представлява 38% от общите продажби на Fiat 500. След това се нарежда Kia e-Niro, чиито продажби се подобриха през последните месеци и достигнаха 3500 единици.

Петата позиция е заета от Hyundai Ioniq 5, което е рекорд за този кросоувър, представен миналата година. Той изпревари конкуренти като Volkswagen ID.4, Skoda Enyaq и Kia EV6. Всъщност тези два корейски продукта позволиха на Hyundai и Kia да завърши пред Volkswagen в класацията на марките. Германският производител регистрира значителни спадове при ID.3 (-40%) и e-up! (-65%), като той се дължи на проблемите в техните производствени предприятия.

Сред електрическите модели, предлагани преди година, силен ръст отчитат Mini Electric (+92%), Polestar 2 (+72%), Volvo XC40 (+91%), Citroën C4 (+221%), Mercedes EQC ( +92%), Porsche Taycan (+73%), Audi e-tron GT (+125%), Mercedes EQV (+89%). 

Като цяло, продажбите на модели с нулеви вредни емисии вече достигат сериозен дял при някои производители. При Hyundai, например, те представляват 25% от обема на продажбите за февруари, което е най-високият процент сред първите 10 марки. Следват Kia (23%) и Peugeot (18%). 

В същото време колите на ток заемат едва 4% от пазара за Toyota, 9% на Citroën и 10% на Skoda. Сред марките от висок клас процентът нарасна до 32% за BMW и 34% за Mercedes.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Нещата не са чак толкова зле. Вижте статистиката за продажби на велосипеди - там има голям ръст на продажбите.
  • #6
    sveto ( преди 2 години )
    и за нас сиромасите няма да има стари коли като няма нови на запад което значи че колите у нас ще почнат да намаляват като брой в следващите години
  • #5
    IM-дртiйYайтБoй! ( преди 2 години )
    И в тази връзка, вчера по официалната 1-ва германска ТВ сравняваха статистически цените на редица основни хран.стоки в массовите ЕВРО-вериги през 2020 и сегашната кризисна 2022-ра, като окончателният извод от този 15-минутен репортаж бе, че ЦЕНИте оттогава - само за 2 години - са се УВЕЛИЧИЛИ /цитирам!/ м/у 20 и 30 ПР0-ЦЕНТА.ФАКт. Е,и как тогава нормалните домакинства да могат да си позволят 1 средно-стат. машина при почти 2-ТРИ-кратно увеличените им ЦЕНИ, да подчертая ОТНОВО аз в тоз контекст.
  • #4
    IM-дртiйYайтБoй! ( преди 2 години )
    Е, как нема да има поголовен спад и стигане дъното на океана откъм прадажби и реализации, когато дори за СРЕДНО-стандартен и СОЛИДНО подкован ЕВР0ПЕЕЦ, новите кари станаха почти НЕдостижими откъм цени, екстри... Ами че тя една средно претеглена и добре оборудвана кола достига вече около 50 хил.ЕВР0, което ще рече средно-годишния чист приход на нормално работещия mid-ЕВР0пеец. И как тогава, при туй положение лакомите за пари, злато, дивиденти+акции собственици да очакват по-> пi4алби, питам аз.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    2-ри,много плоско гледаш и не виждаш или прсото малък и наивен. Ще поскъпне всичко, в това число и колите (компонентите). Но заплатите няма да се променят (така че да покрият инфлациата). Ако си достатъчно умен, ще разбереш какво следва нататък, ако ли не.. ще разбереш, но по трудния начин.
  • #2
    До 1 ( преди 2 години )
    Ах колко си "загрижен" за европееца не се тревожи газа може да му е по-скъп ама пак ще си позволи ще намери и от къде да купи газ а поръчки за коли има за цялата година но в производството е проблема а заводи за кабели който бяха спряни в Украйна пак тръгнаха ако не им бомбят заводите за части техните "братя и освободители" не би трябвало да има проблем а чиповете и те ще бъдат пренасочени от Русия към другите пазари не че Ладите имат много чипове
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    да се подготвят, 2022, ще удари ново дъно, за всички, ДВГ, електрички, хибриди. Европееца, го чака студена и скъпа зима, няма да му е до покупка на кола изобщо.
fallback
Последни