fallback

Tesla стартира производството в Европа

Капацитетът на завода в Берлин от 500 000 бройки ще бъде достигнат до 2 години (ВИДЕО)

Компанията Tesla официално стартира производството на електрически превозни средства в първото си европейско съоръжение, построено в Грюнхайде близо до Берлин (Германия).

На откриването на предприятие присъства главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, който не пропусна да направи шоу, като дори потанцува пред гостите. Сред тях беше и канцлерът на Германия - Олаф Шолц, който заяви, че новият завод представлява напредъка и бъдещето на автомобилната индустрия.

Първите клиенти на компанията получиха лично от Мъск електрически кросоувъри Tesla Model Y в модификацията Performance, чиито цени в Германия започват от 63 400 евро. Самото предприятие може да произвежда по 500 000 коли на година, като този капацитет ще бъде постигнат през 2024 г.

Строителството на фабриката в Германия, известна още като Gigafactory 4, започна през 2019 г. Американският производител на електрически автомобили е инвестирал около 5 милиона евро в проекта.

По време на осъществяването му компанията на Мъск срещна доста проблеми заради масовите протести на местни екологични организации, които заведоха дело за обезлесяване за растителна площадка. Освен това американците бяха обвинени, че използват некачествени тръби за пренасяне на промишлени отпадъчни води.

Според еколози нарушенията могат да доведат до отравяне на питейната вода в региона. Tesla обаче се ангажира постоянно да се грижи за чистотата на водата и въздуха, включително чрез инсталиране на специално оборудване, което ще следи състоянието на отпадъчните води.

Първоначално в Gigafactory 4 ще се произвежда само Model Y, а по-късно на конвейера ще бъде качен и най-достъпния електрически автомобил на американската марка - Model 3. Освен това компанията ще започне и производството на батерии.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    За продажбите не се притеснявай. Ще си намерят кандидати. Въпроса е друг - нали тази чудодейна фабрика трябваше да срине цените? Но още не сме го видели този факт.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    2 години ги мотаха германците с разрешителните, за да могат местните им компании да напреднат малко и да не изглеждат толкова изостанали, но и това няма да им помогне. Заплахата не идва от страна на Тесла, а от китайците. Те ще направят с колите това което направиха с телефоните. И всички ултра мега премиум германски марки ще изглеждат като телефункен и грундик. Бъдещето не е на премиум колите а на масовите такива.
fallback
Последни