fallback

Tesla стартира производството в Европа

Капацитетът на завода в Берлин от 500 000 бройки ще бъде достигнат до 2 години (ВИДЕО)

Компанията Tesla официално стартира производството на електрически превозни средства в първото си европейско съоръжение, построено в Грюнхайде близо до Берлин (Германия).

На откриването на предприятие присъства главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, който не пропусна да направи шоу, като дори потанцува пред гостите. Сред тях беше и канцлерът на Германия - Олаф Шолц, който заяви, че новият завод представлява напредъка и бъдещето на автомобилната индустрия.

Първите клиенти на компанията получиха лично от Мъск електрически кросоувъри Tesla Model Y в модификацията Performance, чиито цени в Германия започват от 63 400 евро. Самото предприятие може да произвежда по 500 000 коли на година, като този капацитет ще бъде постигнат през 2024 г.

Строителството на фабриката в Германия, известна още като Gigafactory 4, започна през 2019 г. Американският производител на електрически автомобили е инвестирал около 5 милиона евро в проекта.

По време на осъществяването му компанията на Мъск срещна доста проблеми заради масовите протести на местни екологични организации, които заведоха дело за обезлесяване за растителна площадка. Освен това американците бяха обвинени, че използват некачествени тръби за пренасяне на промишлени отпадъчни води.

Според еколози нарушенията могат да доведат до отравяне на питейната вода в региона. Tesla обаче се ангажира постоянно да се грижи за чистотата на водата и въздуха, включително чрез инсталиране на специално оборудване, което ще следи състоянието на отпадъчните води.

Първоначално в Gigafactory 4 ще се произвежда само Model Y, а по-късно на конвейера ще бъде качен и най-достъпния електрически автомобил на американската марка - Model 3. Освен това компанията ще започне и производството на батерии.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Интересно че от където другите бягат или изобщо не произвеждат заради високи разходи Тесла отива там защото са най-голям пазар в района като Калифорния, Тексас, Германия, Шанхай който е най-големия град в Китай предполагам другите заводи ще са около Токио, Делхи и Пекин явно е че не целят възможно най-ниска цена
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    имам доста телефони с надути батерии автомобилите и те ли ще се надуват като балон за един приател питам
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Митовете за евтини Тесла автомобили в Европа днес загинаха.
  • #9
    IM-дртiйYайтБoй! ( преди 2 години )
    До горкия вапцал я отвсекъде БЕН3iNаджиЯ: Да видим, чуем и да се посмеем на това, което ще пишеш /леко вБЕСЕН и полуВИЕЩ от ЯД + 3ЛОБА!!!/, когато след като накрая вайне в хубавата и прекрассная страна U- КРАЙ -NA приключи ОКончателно, и след има-нема година след въвеждането на ЕВРО-то тука, у нас, любимите ти петроло-снабдители и производители дръпнат спусъка и вдигнат гУривото ти на 5-ка за 1 литър - Was machen wir dann,Walter,а?!? Хi4 НЕ щем да съм на твоето местенце, заблЮденный юроде, м-ДА!
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Цените не ги мислете. Миналото тримесечие, Тесла продаваше автомобилите си на 30% печалба. При конглокентен натиск от пазара, може лесно да слезе до нормалните за индустрията 10% и да намали продажната цена с 20% за един ден. Но тук става още по-интересно - този марж е от преди Грюнхайде и Остин, където колите ще се произвеждат ОЩЕ по-евтино заради монолитните отливки и структурния акумулатор. Очаквам към края на годината маржът им да мине 40%, а идват и още оптимизации.
  • #7
    IM-дртiйYайтБoй! ( преди 2 години )
    Бира се, списователят на тая статия и гоУЕм фен на полу-умирающия лебед - М-Бенц с името Пе60 тук умишлено ПРОпусна да съобщи и да изтъкне радостната вест, че новите притежатели на първите излезли от конвейера ел.машини на стойност 67 хил. ЕВРО модел Y-Пърформънс получиха ключовете си като истински ЩАСТЛИВЦИ направо от ръцете на създателя и собственика на премиуМ-Бранда Т-E-S-L-A - ИТС-ъ-МЪСТ!! И да вмъкнем тук инфото, че Канцлерът Олаф Шолц кацна на тържеството с правителствения М-БенЦ, е и...
  • #6
    IM-дртiйYайтБoй! ( преди 2 години )
    До 2+9: Некъде бех чел,чул и срещнал инфото, че ръководителите на строеже и самите инвеститори от ТЕСЛАта, е трябвало да се борят и защищават пред съответните ***., местни, еко- и пр. власти сумарно над 129 разрешителни и пр.бюрократични спънки от всекакъв х-р и естество, което /както всеки умен тук споко може да се досети/ целеше от ГЕРМАН.страна по всевъзможен н/н да забави,прекъсне за малко и да СПРЕ дори строежът на таз опасна производствена МИНА /военен термин/ в сърцето на ГЕРМАНиЯ
  • #5
    IM-дртiйYайтБoй! ( преди 2 години )
    От всеки ред на тая т.нар.статийка прозира ФАКта, че Пе60 я е писал,респ. ПРЕписвал преко сили+воля т.е. въпреки всичко случило се, щото ВИДНО е, дори във въздуха се усеща ЯВН0Т0 МУ НЕжелание да го представи този съществено ВАЖЕН за массовия ел.-потребител, к., както + TESLA гледа към бъдещето НАПРЕД. ОБЩО съвкупната инвестиция е цели 5 МИЛИАРДА ЕВРОSi! Отделно предстои откриване до 2 год. и на другата братскаЯ ГИГ-А-фабрика за баттъри в южната част на бившето ГДР-Тюрингия!! И цикълът е клоузд.
  • #4
    До 5 ( преди 2 години )
    За начало на строежа се смята времето,когато е закупен парцела и издадено разрешението за строеж.Това се случи декември 2019 година.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    "инвестирал около 5 милиона евро"Голям съперник тоя!
fallback
Последни