Какви автомобили карат българите? Всеки месец в Automedia.bg се стремим да ви държим в течение за регистрациите на нови автомобили - само че, както знаете, те са само видимата една десета от айсберга на автомобилния пазар в България. Какво се крие под повърхността?
Ето отговорите, извадени от националната статистика за регистрациите на леки и лекотоварни автомобили. Границата между двете категории явно е доста размита, защото регистрираните като товарни включват 273 автомобила Lexus, 2715 BMW и даже 372 товарни Porsche.
Най-популярните марки по българските пътища (ГАЛЕРИЯ):
21. ВАЗ/Лада - 41 824; 22. Kia - 40,144; 23. Volvo - 32032;
24. Iveco - 30935; 25. Subaru - 22736; 26. Chevrolet - 22141; 27. Alfa Romeo - 18732; 28. Land Rover - 16490; 29. Jeep - 12187; 30. Daewoo - 11030; 31. MAN - 10108; 32. Lancia - 8595; 33. Daihatsu - 8557; 34. УАЗ - 6584; 35. MINI - 6558; 36. Chrysler - 5709; 37. ГАЗ - 5,708 ; 38. Москвич - 5600; 39. Rover - 5578; 40. Ssangyong - 5517
Както вече сте забелязали и от галерията, нещата със средната възраст на автопарка у нас ни най-малко не се подобряват. Цели 49% от автомобилите по нашите пътища са произведени още миналия век. Едва около 5% са новите, на възраст по-малко от пет години.
Колкото до задвижването, продължава да доминира дизелът - 1.736 милиона автомобила от общо регистрираните 3.26 милиона са с такива двигатели. Броят на хибридите се е удвоил спрямо 2020 година, но си остава пренебрежимо малък на общия фон. Чистите електромобили са се увеличили със 174% за последните две години и вече надхвърлят 3800 бройки.
И накрая въпросът, който предизвиква най-много вълнения във форума на Automedia.bg - какво е съотношението между японските и германските автомобили. То си остава категорично в полза на Германия: петте най-популярни японски марки с обединени усилия не могат да съберат толкова коли, колкото има само VW у нас. Трети по пазарен дял са френските производители, а четвърти - американските (доколкото Ford Europe може да се приеме за американска марка, разбира се).