Какви автомобили карат българите? Всеки месец в Automedia.bg се стремим да ви държим в течение за регистрациите на нови автомобили - само че, както знаете, те са само видимата една десета от айсберга на автомобилния пазар в България. Какво се крие под повърхността?
Ето отговорите, извадени от националната статистика за регистрациите на леки и лекотоварни автомобили. Границата между двете категории явно е доста размита, защото регистрираните като товарни включват 273 автомобила Lexus, 2715 BMW и даже 372 товарни Porsche.
Най-популярните марки по българските пътища (ГАЛЕРИЯ):
Японската марка също традиционно е сред лидерите на пазара на нови автомобили у нас, и това си личи: 8.5% от регистрациите са под 5-годишни, и още 9.6% са под 10-годишни. На повече от 21 са само 21% от колите с логото на Toyota.
Както вече сте забелязали и от галерията, нещата със средната възраст на автопарка у нас ни най-малко не се подобряват. Цели 49% от автомобилите по нашите пътища са произведени още миналия век. Едва около 5% са новите, на възраст по-малко от пет години.
Колкото до задвижването, продължава да доминира дизелът - 1.736 милиона автомобила от общо регистрираните 3.26 милиона са с такива двигатели. Броят на хибридите се е удвоил спрямо 2020 година, но си остава пренебрежимо малък на общия фон. Чистите електромобили са се увеличили със 174% за последните две години и вече надхвърлят 3800 бройки.
И накрая въпросът, който предизвиква най-много вълнения във форума на Automedia.bg - какво е съотношението между японските и германските автомобили. То си остава категорично в полза на Германия: петте най-популярни японски марки с обединени усилия не могат да съберат толкова коли, колкото има само VW у нас. Трети по пазарен дял са френските производители, а четвърти - американските (доколкото Ford Europe може да се приеме за американска марка, разбира се).