fallback

Tesla Model 3 - година чакане и край на бонусите в някои държави

Поскъпването на най-популярния електромобил в Европа продължава

Американският производител Tesla със сигурност изненада неприятно доста хора в последните дни. Докато Model 3 чупи всички рекорди по продажби в последните месеци, две неща са на път да откажат част от потенциалните купувачи на електромобила - рязкото увеличение на цената, която премахва или намалява бонусите за кола на ток някои държави, както и срокът за доставка, който вече е близо година.

При появата на версията Standard Autonomy Plus през 2021 г., от Tesla обявиха цена от 43 800 евро. Тя позволява на купувачите в някои държави от Европа да се възползват от максималния бонус, даван от властите за покупка на електромобили. Във Франция, например, този бонус е 6000 евро, ако колата струва до 45 000 евро. В Унгария субсидията от 3000 евро отпада при цена над 44 000 евро, а в Ейре - над 50 000 евро. За Германия отстъпката е цели 9000 евро при цена под 40 000 евро, а над нея е намалена на 7500 евро.

Трябва обаче да се отчете и добавянето на някои опции, предлагани от производителя, които променят тези цени. Смяна на цвета на каросерията струва 1190 евро, на толкова са оценени и 19-цоловите джанти. А това са 2380 евро отгоре.

В началото на март Tesla Model 3 вече струва много повече, като обяснението на компанията са недостиг на полупроводници и сегашната глобална икономическа обстановка. Първоначално цената се повиши до 44 990 евро, което все още позволява използването на субсидии в някои държави. Само няколко дни по-късно обаче Model 3 вече струва 49 900 евро, а ако се добавят смяна на цвета и поставянето на 19-цолови джанти сумата скача още повече.

Ако се сравни случващото се с цените с началото на 2021 г., когато Model 3 излезе на пазара, нещата са още по-шокиращи. Тогава най-евтината версия (без бонусите) струваше 36 800 евро. Сега тя е 49 900 евро, което прави разлика от 13 100 евро. И според експерти тя ще продължи да се увеличава през следващите месеци.

Другата неприятна изненада е, че в някои държави от Европа при поръчка на Model 3 сега, на сайта на производителя от Пато Алто излиза надпис „Очаквана доставка - февруари 2023 г.“, а това вероятно ще разколебае някои от желаещите да притежават електромобила.

Впрочем, увеличението на цените засяга и други версии на най-достъпния автомобил на Tesla. Model 3 Grande Autonomie, например, вече струва 58 990 евро, а Model 3 Performance - 62 990 евро.

fallback
  • #9
    Пффф ( преди 2 години )
    Не ми е ясно какво толкова се пеним ние тука един на друг, след като тука нито можем да си позволим нещо различно от Дачия Сандеро - базово, нито имаме някакви държавни субсидии. Нали гледаме новини, за намаление на олиото се редим на опашка, за 5-10 стотинки по-евтино гориво се редим. А тука във форумите сме фенове на Тесла за 100к лева. Айде да стъпим на земята малко, каква е тази вманиячена защита/омраза към някаква марка. Гледайте си семейството и бъдете здрави, останалото ще дойде само.
  • #8
    До 6 ( преди 2 години )
    Аз четох статията, а ти? Ще ми цитираш ли частта от статията, където се говори за намалено производство на Тесла? Единственото което прочетох е, че цената ще се увеличи защото заради недостига, цената на чиповете се е повишила. Никъде в статията не пише, че Тесла има недостиг на чипове. За разлика от останалите, Тесла е подписала дългосрочни договори с доставчиците си за ежегодно увеличаване на доставките с цел 20 милиона броя през 2030 година. Всички останали говорят за намаляване.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Хайде стига лъжи и фалшиви опорни точки. За Тесла се чакаше около година и преди няколко месеца преди да почне войната. Как ще коментираш факта, че въпреки липсата на чипове и други проблеми с веригата за доставките, в период на криза, когато всички останали производители намалиха производството си, Tesla удвои своето производство и от половин милион продажби през 2020 година, през 2021-ва направи почти милион продажби? За последното тримесечие над 300 хиляди, което е 1,2 милиона капацитет/год
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Явно не си прочел статията. Чака се година напред не защото не смогват от много поръчки а защото има недостиг на полупроводници. Свалете ги тия розови очила бе човече. Разбирам че много искаш да целуваш *** на Мъск, вероятно и олтар си му направил в стаята си ама имай малко мярка.
  • #5
    Ти да видиш? ( преди 2 години )
    Тъкмо щях да ти сложа един плюс, защото всичко което си написал е вярно, но като стигнах до последното изречение се отказах:"електрификация нихт ;)" тъкмо си мислех, че си разумен човек и правилно разчиташ фактите, изведнъж се оказва, че отричаш реалността и не виждаш че са натрупани заявки за цяла година напред и Тесла не може да смогне с производството, дори ако няма никакви проблеми с доставките. На това ли казваш липса на електрификация? Ами ако можеше да произвежда по пет милиона годишн ...
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Смешно, колега смешно. Теслон не се отказва от субсидиите, няма избор, цената на лития скочи 3 пъти и продължава да катери, както и на алуминия, медта при нея е към 5 пъти увеличението вече, а никела даже спря да се продава. Субсидиите не са в неговия джоб, че да се отказва - няма как да продава под себестойност и за това вдига цените. Показателно е, че вместо обещания спад всъщност имаме постоянен ръст и този тренд беше още преди войната... електрификация нихт ;)
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Аутомедия къде пишете лъжи къде истини и вие не знаете Модел 3 в Европа доколкото знам никога не е струвал 37 Хил евро даже вие сте писали първо че е била 44хил при появата на версията. В Германия за базовата без екстри доставката е даже за май другата година
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Аутомедия къде пишете лъжи къде истини и вие не знаете Модел 3 в Европа доколкото знам никога не е струвал 37 Хил евро даже вие сте писали първо че е била 44хил при появата на версията. В Германия за базовата без екстри доставката е даже за май другата година
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Хайде отпаднаха още опорки. Разни Шменти капели и бензинопили обясняват как продажбите на Тесла се крепят само на субсидиите, а Тесла смело се отказва от тях, вдигат цените с 13 000 евро на автомобил и въпреки това има заявки за цяла година напред, което дори да не увеличава производството, би означавало че заявките са за един 1,2 милиона автомобила, колкото беше производствения капацитет в края на 2021. А след няколко дни отварят другите две нови фабрики с още по-голям капацитет от сегашните
fallback
Последни