fallback

Най-продаваната кола в България вече не е Dacia

Пазарът на нови автомобили у нас е пораснал с 10% тази година, напук на всички трудности

В по-голямата част от последното десетилетие Dacia държеше първото място на българския пазар и при марките, и при моделите. Нещата обаче са се променили през февруари тази година, когато на върха и в двете класации излиза друга марка: Toyota.      За пръв път в историята марката Porsche влиза в Топ 20 у нас, изпреварвайки компании като Fiat, Mitsubishi и Honda        Японската компания е първа по брой регистрации, с почти 200 автомобила аванс пред втория. Освен това два нейни автомобила са първи и втори в списъка на най-продаваните модели. Данните, които ползваме, са от регистрациите в МВР и се отнасят само за коли в категориите М1 и N1.

 

ТОП 12, МОДЕЛИ
1. Toyota Corolla - 204 2. Toyota C-HR - 203 3. Dacia Sandero - 171 4. Renault Clio - 149 5. Citroen C3 - 125 6. Renault Captur - 110 7. Skoda Octavia - 104 8. Skoda Kodiaq - 98 9. Kia Sportage - 90 9. Renault Master - 90 11. Dacia Duster - 80 12. Kia Ceed - 74

За първите два месеца на годината у нас са регистрирани 4730 нови автомобила - с 10% повече, отколкото за същия период на миналата. Ръстът вероятно щеше да е и по-голям, ако не бяха сериозните затруднения с доставките покрай глобалния недостиг на микрочипове. Това допълнително изкривява пазарната картина у нас, защото по-скъпите модели се ползват с приоритет при производството. Вероятно и заради това най-продаваният лек автомобил на Mercedes у нас е S-класата - явление без аналог на пазара в ЕС. Любопитно е също, че Porsche за пръв път попада в Топ 20 на най-продаваните марки у нас, изпреварвайки уж масови автомобили като Fiat, Seat, Mitsubishi и Honda.          Най-продаваните коли в България, 2022 (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #28
    до 32 ( преди 2 години )
    колега, в момента каквото и да купиш, е същата работа, коли просто няма. За октавия се чака осем месеца
  • #27
    анонимен ( преди 2 години )
    Трябва да си доста жълт да си купиш тойота !!!
  • #26
    i4o4i4o ( преди 2 години )
    Приятел си купи Дачия Сандеро степауей. За нещастие на вторият месец след покупката беше ударен сериозно на паркинг. Вече трети месец колата е в сервиз за гаранционни автомобили и казаха да се въоръжи с търпение докато дойдат частите. За оборотен автомобил предложиха рентакар към магазина на преференциални цени. През това време гаранцията и лизинга си вървят . Не купувайте Дачия от Пловдив
  • #25
    до 30 ( преди 2 години )
    не е задължително да е 15 годишна издухана дамаджана. на цената на ново сандеро се намира 1 , макс 2 годишна киа рио на 1 смяна на маслото. едната марка е на първите места по качество, другата на последните. след 3 години дачията ще скърца и дрънчи по зле и от 15 годишните кашони за който споменаваш.
  • #24
    До 29 ( преди 2 години )
    Трябва да ди клошар, за да предпочетеш 15 годишен *** от Германия , пред нова Дачия.
  • #23
    реалиста ( преди 2 години )
    е то ясно,че дачиите се купуваха само за служебни . спряха да продават баничарката и се отрази. иначе трябва да мразиш сам себе си от дъното на душата си за да си купиш дачия за семейна кола.
  • #22
    До 23 ( преди 2 години )
    Унуфри наистина :D какви 200 коли за година, това е за два месеца
  • #21
    анонимен ( преди 2 години )
    Ферари продават от Ауто Италия. Мисля, че има и изложени модели, но повечето са внос след предварителна поръчка
  • #20
    анонимен ( преди 2 години )
    Много показателно за нивото на корупция у нас. Най-бедната страна в ЕС води по продажби на най-скъпи коли.
  • #19
    КЛИМБО ( преди 2 години )
    Крайно време беше да спрете да купувате тая измислена марка! *** ***! Големи лупинги с Дачия по Карпатите!
fallback
Последни