Електрически автомобил Volkswagen ID. Buzz, който дебютира като концепция на автомобилното изложение в Детройт преди повече от пет години, вече е готов за серийно производство. Германската компания представи две модификации наведнъж - петместен микробус и триместен Buzz Cargo. И двете ще бъдат качени на поточната линия в завода в Хановер през първата половина на годината, а продажбите им ще стартират през есента.
Моделът, който Volkswagen нарича идеологически наследник на легендарния T1, е изграден върху платформата MEB, която вече ни е добре позната от хечбека ID.3 и кросоувъра ID.4. Пътническата версия е с размери дължина – 4712 мм, широчина – 1985 мм и височина – 1937 мм, а товарната се оказа само с милиметър по-висока заради лека разлика в шасито. Разстоянието между осите и в двата случая е 2988 мм, а обемът на товарните отделения е съответно 1121 литра и 3,9 кубически метра.
В началото на продажбите и двете версии ще бъдат достъпни за европейците с един електродвигател с мощност 204 к.с. и 310 Нм, задвижващ задната ос. Той се захранва от батерия, монтирана под пода, която има капацитет от 82 кВт/ч (използваеми са 77 кВт/ч). Системата поддържа мощност от 170 кВт/, като зареждането от 5 до 80% отнема около 30 минути. Пробегът на електрическия ван с едно зареждане ще бъде обявен по-късно.
Самото зареждане е двупосочно - ако е необходимо, автомобилът може да се използва като резервен източник на енергия. От динамичните характеристики досега е разкрита само максималната скорост, която е електронно ограничена на около 145 км/ч.
Volkswagen ID. Buzz получава изцяло LED-светлини, като фаровете и стоповете са свързани с плътна лента, която се използва за първи път при модел на подразделението VW Commercial Vehicles. Една от стилистичните препратки към T1 е логото на марката, което беше увеличено в сравнение с други настоящи автомобили.
На клиентите ще бъде предложен избор от 11 едноцветни и 4 двуцветни варианта за цвят на каросерията. Размерите на колелата ще варират от 18 до 21 цола. Микробусът има централна въздушна възглавница между предните седалки – както при най-новата S-Class на Mercedes, а при по-високите нива на оборудване седалките са с електрическо регулиране и имат функция за памет. Задният диван се движи в надлъжна посока до 150 мм. По-късно на базата на тази версия ще бъде направен и 6-местен ван с три реда седалки.
Buzz Cargo по подразбиране е триместен, като може да бъде поръчан с отделна седалка за пътника. Товарното отделение, разделено с преграда, е предназначено за два европалета и е оборудвано с крепежни елементи.
Салонът на Volkswagen ID. Buzz е оборудван с 10-инчов цифров инструментален панел и мултимедиен сензорен екран с подобен размер. Срещу доплащане ще се предлага 12-инчов екран на информационно-развлекателния комплекс с навигация. В списъка с опции попадат още адаптивен круиз контрол, асистент за паркиране, асистент за шофиране и др.
През 2023 г. европейските Volkswagen ID. Buzz и ID. Buzz Cargo ще получат версия с дълго междуосие, като в същото време ще разширят гамата от електрически двигатели и батерии. Микробусът с увеличено разстояние между осите ще бъде 7-местен. Освен това, към семейството ще бъде добавен кемперът с ID. California.
Още снимки на електрическия миниван - вижте в галерията