IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Вижте с какво BMW смяташе да конкурира Ferrari

Уникалното M8 V12 отпреди 30 години е по-мощно от сегашното M8 Competition (ВИДЕО)

В края на януари BMW представи леко преработена версия на M8, като автомобилът беше показан през публика на изложението Amelia Concours d'Elegance 2022. Като почит към миналото баварците докараха и един от най-рядко показваните прототипи в историята си – M8 (Е31) от началото на 90-те години.


BMW M8 (Е31) V12


Красивото купе често е сравнявано с произведение на изкуството, като то е наистина уникално, тъй като развива мощност от 640 к.с. За сравнение, сегашното M8 Competition има 625 к.с. под капака си. Прототипът е пазен в тайна повече от 20 години, като е показван за последно през 2010 г. Оттогава той така и не се е появявал пред публика.

Боядисаното в червено BMW 8-Series Unicorn e уникално заради двигателя си – V12 с работен обем 6,0 литра. При версия 850 CSi моторът е 5,6-литров, като развива с 240 к.с. по-малко. Първоначално автомобилът е планиран като конкурент на Ferrari и именно това е причината, поради която получава двигател с увеличен обем и редица други подобрения.


BMW M8 (Е31) V12


Модификациите по мотора включват не само увеличение на работния обем до 6 литра, но също така поставяне на двойни разпределителни валове за всяка група цилиндри, ролкови плъзгачи вместо дроселни клапи, четири клапана на глава на цилиндъра, всмукателен колектор от въглеродни влакна и др.

След всички подобрения по агрегата е изчислено, че M8 ще достигне максимална скорост от малко под 320 км/ч. Това се дължи не само на увеличената мощност, но и на използването на олекотени материали за атмосферния мотор и за някои други системи. Всмукателният тракт, например, е направен изцяло от въглеродни влакна.


Още снимки на уникалното BMW M8 с V12 двигател - вижте в галерията:


Интересното е, че спиците на джантите са покрити с въглеродни влакна, но самите 17-цолови джанти са изработени от лек метал. В по-широките задни калници има охладители, чиито маркучи стигат до покрива, така че можете да чуете как охлаждащата течност тече над главата ви, докато шофирате или се возите в колата.

Интериорът, изцяло обвит в алкантара, също претърпява някои промени, тъй като BMW премахва повечето от удобствата. Арматурното табло остава без превключвателите на 850 CSi, за да освободи място за три копчета и ръчно управление на климатика. Няма и задни седалки.



Интересното е, че това BMW има 6-степенна ръчна скоростна кутия, като 30 години по-късно прототипът M8 (E31) си остава един от най-бързите модели на марката. А и вероятно е много забавен за каране, тъй като при въртящ момент от 650 Нм, предаван на задните колела, колата тежи по-малко от 1450 кг.

Снимки и видео: BMWBLOG / YouTube

0 от 500
  • #5
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Lancista per Sempre ( преди 2 години )
    Тогава BMW бяха на върха! Точно в онези години си изковаха репутацията, която за съжаление сега отчаяно се опитват сами да унищожат...
  • #4
    9 rate up comment 0 rate down comment
    жожко ( преди 2 години )
    Моа го усуча здраво в центъра!
  • #3
    7 rate up comment 18 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Абсолютно си прав. И ето че се появиха електромобилите, които са много по-удобни ежедневни автомобили, но въпреки това дори най-бързото lamborghini не може да мине четвърт миля по-бързо, отколкото шестместен семеен електрически SUV, да не говорим за това "най-бързо" BMW. И на всичко отгоре, мощността е достатъчна за да задминат и 320 км в час, та се налага да я ограничават по електронен път
  • #2
    8 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Всичките им Мки правят смешни суперкарите. Ама стават и за ежедневна употреба. БМВ не правят коли за плейбои и фукльовци, а за нормални хора, ходещи на работа , на пазар и такива неща. А това М8 е със състезателен двигател, съединител и ск. кутия. Няма как да се пусне на улицата. Моторът не работи под 2000 об/м, съединителя също не става за спри тръгни. Колата е просто луд експеримент, не е замислена да излиза на пазара и да се конглокира с който и да било. Съща като X5 Le Mans.
  • #1
    13 rate up comment 27 rate down comment
    баварише копторен ве ( преди 2 години )
    За цялата си миризлива история тия и един суперкар не са направили