В Германия има един стар виц: „Ако искам да се возя на Mercedes, си поръчвам такси“. Отдавна мина времето, в което легендарният W123 в цвят слонова кост беше единственият модел, който стоеше пред гарите и летищата в очакване на клиенти, но въпреки това Mercedes-Benz все още е марката, която доминира в такси-службите в страната.
Това не е случайно, тъй като компанията от Щутгарт предлага специални модификации на B-Class, E-Class и V-Class за таксиметрови шофьори, като тези автомобили са със специално оборудване и с прилични отстъпки. В Mercedes обаче слагат край на тази практика, като официално обявиха, че следващото поколение на E-Class няма да се предлага в такъв вариант. Същото се отнася и за фейслифта на B-Class, чието излизане на пазара предстои.
Промяната влиза в сила от началото на 2023 г., като ще засегне само тези два модела. По-големите V-Class, EQV, Vito Tourer и eVito Tourer ще продължат да се предлагат като таксиметрови автомобили. А причината е намаляващият интерес към такси-версиите на E-Class и B-Class, чиито продажби са спаднали със 75% за последните 4 години.
В Mercedes-Benz също така нямат намерение да предлагат новия си електрически седан EQE с оборудване за такси, тъй като моделът е доста скъп. И за компанията е далеч по-изгодно да го продава на частни лица, тъй като там маржовете на печалба ще бъдат високи, докато при компаниите за таксита трябва да бъде направена огромна отстъпка.
„В момента оптимизираме фокуса си върху нуждите на таксиметровата индустрия, за да гарантираме, че продължаваме да отговаряме на изискванията на този важен пазарен сегмент. Нашите пазарни анализи показаха, че в бъдеще търсенето на просторни, многофункционални превозни средства с до седем места по-специално в пътническия транспорт ще продължи да расте. С V-Class, EQV, Vito Tourer и eVito Tourer ние вече успешно обслужваме този сегмент”, се казва в официално изявление на компанията.
От Щутгарт допълват, че ще надградят постигнатите вече успехи в този сектор, като ще се съсредоточат върху разширяване на порфолиото си. А това, най-вероятно, означава, че бъдещите T-Class и електрическият EQT, базиран на новия Citan, също ще се предлагат със специални пакети за такси.