IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW превърна X5 в кросоувър-лимузина

Удължената версия на модела ще се предлага в две модификации

Компанията BMW представи първия кросоувър-лимузина, като това е удължена версия на добре познатото X5. По аналог със седаните тя е наречена X5 Li и ще се предлага в две бензинови модификации – X5 xDrive30Li и X5 xDrive40Li.


BMW X5Li


Заслугата за разширяването на гамата на SUV-модела е на китайското съвместно предприятие BMW-Brilliance, като причината е, че на местния пазар удължените версии на популярни модели се радват на сериозно търсене. А в BMW са решили да се пробват в нов сегмент на пазара.

Моментът за излизането на удължената X5 е малко странен, тъй като в края на годината трябва да се появи фейслифт на модела. Това означава, че промените няма да бъдат много, за да може те лесно да бъдат включени и в X5Li.


BMW X5Li


При новата версия на кросоувъра разстоянието между двете оси е удължено със 1300 мм и така достига 3105 мм (толкова е и при по-голямото BMW X7). Дължината и на двете удължени модификации е 5052 мм, докато X7 все още си остава най-големият модел на марката с 5151 мм.

От компанията посочват, че цялата допълнителна дължина е използвана в полза на пътниците отзад с много свободно място за краката. Това се вижда от екстериора с по-дълги задни врати, осигуряващи лесен достъп до кабината. Вариантите Li се предлагат стандартно с комфортни седалки с четири степени на допълнителен наклон на облегалката, панорамен стъклен покрив, специално осветление, безжично зареждане на смартфони, перфорирани метални капаци за високоговорителите и др.


BMW X5Li


Точно като стандартното X5, версията xDrive30Li е оборудвана с 2,0-литров 4-цилиндров двигател с турбо, произвеждащ 265 к.с. и 400 Нм, докато xDrive40Li получава по-мощния 3,0-литров 6-цилиндров турбо-мотор с 333 к.с. и 450 Нм. И в двата случая има система за задвижване на четирите колела xDrive AWD и 8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic.

Версиите с удължено междуосие се предлагат стандартно с електронно-управлявани амортисьори, като при xDrive40Li има опция за двуосно въздушно окачване с функция за автоматично самонивелиране. Кросоувър-лимузината ще се произвежда само в завода на BMW-Brilliance в Шенян (Китай), като е малко вероятно моделът да се появи и на други пазари.


Още снимки на удълженото BMW X5 - вижте в галерията:

Снимки: BMW

0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    По-голямо междуосие с 1,30метра?
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Проблема е че никой няма да го купува. Не случайно офроуд моделите и на Тойота и Нисан не се предлагат в Европа и Китай.
  • #3
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До 2 ( преди 2 години )
    Е то е ясно. Ама какъв е проблема от 20 модела да има поне един които да е малко по различен? Да си е истински проходим джип и работен кон за черните пътища. Все пак има търсене и за такива коли а предлагането сега е много слабо. Хората ги търсят за работа, за хобита и за какво ли не. А на пазара в ЕС просто няма какво да купиш ново да става за офроуд. Има едно джимни което е супер малко и един Вранглер дето е със съмнително качество и надеждност.
  • #2
    8 rate up comment 0 rate down comment
    до 1 ( преди 2 години )
    Ми щото това искат купувачите с паричките
  • #1
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не мога да ги разбера тия производители защо не правят истински джипове? Как може да имат по 20 скапани СУВ модела и нито един които да става за офоруд? От немските само Мерцедес имат G но там пък цената е убийствена и колата е недостъпна за обикновения човек и реално никой не ползва нова G класа по предназначение което е доста тъпо. Хората които ги купуват ги карат само по асфалт.Защо никой не иска да произвежда достъпни и проходими джипове? Като тези които се правиха 90-те години.