IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford връща емблематични имена на европейския пазар

Скоро ще видим автомобили с надпис Cortina, Escort и Capri 

Докато от Ford се подготвят да преоткрият купето Mustang с хибриден V8 и да електрифицират кросоувъра Ford Puma ST, от американската компания възнамеряват също и да върнат на пазара някои от историческите имена на велики модели в портфолиото си. Последното бе загатнато още миналата година, но вече има по-детайлна информация.


Ford Cortina


В края на миналата година главният дизайнер на европейското подразделение на Ford Мурат Гюелер заяви, че възкресяването на стари имена  може да бъде хитър маркетингов трик за фирмата. Тогава той отказа да даде информация кои точно емблеми ще се ползват, но наскоро от Ford подновиха патентите за имена, свързани с някои от най-големите им бестселъри на европейския пазар - Cortina, Granada, Escort, Capri и Orion.

И докато според някои, този ход може да е само с това, да се спрат други компании да използват имената, то има логика и някой от новите модели на "Синия овал" да бъде окичен с исторически силна емблема. Като например задаващия се скоро електрически кросоувър, който ще е на платформата МЕВ на Volkswagen, и който ще се прави в същия завод в Кьолн, в който се произвеждаха  Capri, Granada и Scorpio.

От Ford биха могли да се възползват от духовната връзка между нов модел и успешен предшественик, за да разширят потенциалния си кръг от клиенти. Пред изданието Autocar миналата година Мурат Гюелер заяви: "Индустрията е в най-лудите си времена откакто преди 20 години навлязох в нея. Толкова много неща се задават на пазара и клиентите са бомбардирани с всякакви продукти и информация".


Ford Everest


Мениджърът добавя: "Много модели, идващи от Китай, са много конкурентни, да не говорим за корейските автомобили, така че въпросът за производители като Ford е "как да се позиционираме". И използването на иконични имена може да ни помогне да дадем допълнителна емоция на продуктите си и да им разкажем истории, които никой друг не може".

И докато в Европа очакваме нови модели с добре познати имена, в Азия и Австралия потребителите вече очакват новото поколение Ford Everest. Ще припомним, че това е корав SUV, базиран на пикапа Ranger, чиято трета генерация дебютира днес. Машината е конструирана на рама, като разполага с избор от два дизелови и един бензинов двигател. Тягата се предава към задните или четирите колела, а налице са всички помощни системи, които бяха обявени при представянето на новото поколение на пикапа в края на миналата година.

0 от 500