IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen пуска Porsche на борсата?

Спортната марка може да струва два пъти повече от целия концерн, от който е част сега

Volkswagen планира да пусне дъщерната си компания Porsche на борсата, което може да се окаже едно от най-големите първични предлагания в Германия от дълги години. От VW потвърдиха, че са в ход преговори с инвестиционната компания на мажоритарния акционер - фамилиите Порше и Пиех.
 
  
Porsche, IPO, Taycan
Според някои анализатори пазарната капитализация на Porsche може да се окаже доста по-висока от тази на целия концерн VW
 
  
The Financial Times цитира запознати с преговорите източници, според които пазарната оценка на Porsche се очаква да е между 80 и 90 милиарда евро. Първоначално на борсата ще бъдат пуснати около 25% от капитала. Половината от предложените акции ще са с право на глас. Още в първите часове след публикуването на тази информация акциите на Volkswagen поскъпнаха с 9 процента.

Заедно с Audi, Porsche е основен източник на печалба за германския концерн. Все пак окончателното решение за листването на компанията още не е взето, твърдят от VW. То така или иначе трябва да получи одобрението на мениджмънта и надзорния съвет на VW Group.

Германците се нуждаят от свежи средства, за да финансират мащабните си планове за електрификация. Volkswagen вече обяви 52 милиарда евро инвестиции за преминаването към въглеродно неутрални автомобили. Членове на борда й обаче коментираха пред FT, че това няма да е достатъчно и ще са нужни допълнителни средства за построяването на планираните шест фабрики за батерии, както и за осигуряването на дългосрочни договори за доставка на суровини.
 
 
Пиех и Порше
Ханс-Михел Пиех и Волфганг Порше са лидерите на семейния холдинг, който контролира VW днес
 

  
Марката Porsche e част от групата VW, която на свой ред е мажоритарно притежавана (53.3%) от инвестиционната компания Porsche SE на семействата Порше и Пиех - внуци, правнуци и праправнуци на основателя Фердинанд Порше.

Някои анализатори, опирайки се на опита от излизането на Ferrari на борсата, смятат, че капитализацията на Porsche може да е дори по-висока от прогнозираното, достигайки 200 милиарда евро. За сравнение в момента цялата пазарна оценка на групата VW е 110 милиарда евро.


 

 

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 2 години )
    До 5 Едва ли Мъск се интересува от листването на Порше! Доста повече го вълнува листването на Спейс Екс след успешен тестови полет на Старшип- а тази пролет, е тогава да видиш за какво ипо говорим:)))))
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Обективно ( преди 2 години )
    в статията е казано ама кой да чете "Германците се нуждаят от свежи средства, за да финансират мащабните си планове за електрификация." Сиреч, парите които генерира бизнеса към момента не са достатъчни.
  • #9
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Дрън дрън ярина немските технологии и руските богатства.Първо кои са тия немски чак толкова невиждани технологии немските дизели ли че не се сещам за други.Второ руските богатства и кои сабте газта че газ има на много други места.Някой живеят още през 44-та.
  • #8
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Немската икономика е заложник на американските интереси, които са коренно противоположни на немските. Умишлено САЩ правят провокации в ЕС и нагнетяват напрежение, защото най-големият кошмар на англо-саксите е да се съединят немските технологии с несметните руски природни богатства. Северен поток 2 е едно от доказателствата. Спирането му обслужва само краварските интереси. В същото време 2-ри по големина петролен доставчик на нефт за САЩ е Русия. Иначе за санкции и други глупости дрънкат.
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до #1 ( преди 2 години )
    По-глупаво твърдение едва ли може да се измисли. Понеже знаели как се правят пари и заради това разпродават. Който знае как се правят пари по време на криза не продава, а купува и си увеличава ДМА (дълготрайните материални активи). Успешните компании си проличават по време на криза. В такъв момент добрите се разрастват, а слабите и неадекватни се смаляват. Това са основни принципи в макроикономиката, които явно не си чувал и не знаеш.
  • #6
    3 rate up comment 4 rate down comment
    За какво бъдеще гово ( преди 2 години )
    Цялата немска икономика струва по-малко от тесла защо ли много провто безперспективни компании без ноу хау и остарели технологии.
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 3 ( преди 2 години )
    Май не се усещаш, че точно затова започнаха да копират Тесла. Но нали се сещаш че един е пръв и останалите го следват. А първия в случая е Тесла. "пазарната оценка на Porsche се очаква да е между 80 и 90 милиарда евро. Първоначално на борсата ще бъдат пуснати около 25% от капитала. Половината от предложените акции ще са с право на глас."Това означава че ще пуснат акции за 12 милиарда с право на глас. Tesla има в касата свободни 20 милиарда, които се чуди какво да прави...сещай се
  • #4
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Надути акции но в действителност са безперспективна компания
  • #3
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тук пред време имаше разни лайньовци, дето разправяха, как Т'слата била най-великата, понеже струвала 10 пъти повече от цялата ФВ група. Порше ще достигне 200 млрд. защото подобно на американската псевдо-компания ще й надуят цените на акциите. А сега си представете на борсата да излезнат ФВ, Ауди, Бентли, Ламборгини, Сеат, Шкода, МАН и Сканиа. Като това са фирми с утвърдени мощности, моделна гама, дилърства и т.н.Май ще минат 1 трилион, а ?
  • #2
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Фалит, а?