Под диктовката на политиците, Европа се подготвя да се раздели с двигателя с вътрешно горене. Дали това ще стане през 2030, или дори по-рано, още не е ясно - чиновниците от Брюксел за пореден път отложиха публикуването на окончателното предложение за бъдещия стандарт Евро 7, който трябва да влезе в сила от 2025. Но и без него е ясно, че континентът ще трябва да премине към електрическо задвижване. За момента начинът това да стане е чрез щедри субсидии с пари на данъкоплатците. От 27 държави в ЕС в момента 17 предлагат преки финансови стимули за покупка на електрическа кола, а девет други, включително България, предвиждат някаква форма на данъчни отстъпки. Нека видим къде как стоят нещата, въз основа на актуално проучване на браншовата организация на производителите АСЕА.
Субсидиите: къде по колко дават? (ГАЛЕРИЯ):
Данъци: Електромобилите плащат само 40% от регистрационната такса, която е най-високата в цяла Европа, и ползват данъчна отстъпка от 170,000 крони (22 000 евро) от облагаемата стойност на сделката. Автомобилите с водородна горивна клетка са освободени от таксата. Дания впрочем е сред лидерите по водородна инфраструктура в ЕС.
Местният данък се определя от емисиите СО2, електромобилите плащат минималната такса от 340 крони (46 eвро).
Преки субсидии: няма