Под диктовката на политиците, Европа се подготвя да се раздели с двигателя с вътрешно горене. Дали това ще стане през 2030, или дори по-рано, още не е ясно - чиновниците от Брюксел за пореден път отложиха публикуването на окончателното предложение за бъдещия стандарт Евро 7, който трябва да влезе в сила от 2025. Но и без него е ясно, че континентът ще трябва да премине към електрическо задвижване. За момента начинът това да стане е чрез щедри субсидии с пари на данъкоплатците. От 27 държави в ЕС в момента 17 предлагат преки финансови стимули за покупка на електрическа кола, а девет други, включително България, предвиждат някаква форма на данъчни отстъпки. Нека видим къде как стоят нещата, въз основа на актуално проучване на браншовата организация на производителите АСЕА.
Субсидиите: къде по колко дават? (ГАЛЕРИЯ):
Данъци: Електромобилите са освободени от такси върху покупката, но само при първата регистрация. Не са освободени обаче от местен данък.
Преки субсидии: 5000 евро за нов електромобил, и 1000 евро допълнително при предаване на стар дизел за скрап. Литва е единствената страна в ЕС, която дава субсидия и за покупка на употребяван автомобил, стига да не е произведен преди 2016 година - 2500 евро.