IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Bugatti потвърди раздялата с легендарния W16

Следващият модел на марката ще бъде хибрид, а не електромобил, обяви Мате Римац

От доста време се говори, че Bugatti ще премине към хибридно задвижване на своите бъдещи автомобили, но досега това не беше официално потвърдено от представител на компанията. Потвърждението вече е факт, като идва от Мате Римац – изпълнителен директор на съвместното предприятие Rimac-Bugatti.


Bugatti


В интервю за Automotive News хърватският бизнесмен заяви, че „бъдещето на Bugatti е силно електрифицирано, но не и електрическо“. Той не се ангажира с конкретни срокове за промяната, но каза нещо по-интересно – марката повече няма да използва W16 двигателя, който се превърна в легенда, след като беше поставян на нейните последни два модела – Veyron и Chiron.

„Комбинация от W16 с един или два електромотора може да ни даде нещо наистина добро, но това няма да се случи“, категоричен беше Римац, което означава, че след повече от 20-години служба този двигател напуска сцената.


Bugatti


От думите на шефа на Rimac-Bugatti става ясно, че агрегатът на наследника на Chiron ще бъде проектиран в техническия център на компанията в Хърватия. Това е изненадващо решение, тъй като в Rimac никога досега не са разработвали двигател с вътрешно горене.

Хърватската фирма натрупа опит в областта на електричеството и така привлече вниманието на автомобилни производители от най-висок клас. Rimac вече разработи високопроизводителни батерии за Koenigsegg, Aston Martin и Volkswagen Group, като благодарение на впечатляващите си постижения в тази област се стигна и до сливането с Bugatti.


0 от 500