От доста време се говори, че Bugatti ще премине към хибридно задвижване на своите бъдещи автомобили, но досега това не беше официално потвърдено от представител на компанията. Потвърждението вече е факт, като идва от Мате Римац – изпълнителен директор на съвместното предприятие Rimac-Bugatti.
В интервю за Automotive News хърватският бизнесмен заяви, че „бъдещето на Bugatti е силно електрифицирано, но не и електрическо“. Той не се ангажира с конкретни срокове за промяната, но каза нещо по-интересно – марката повече няма да използва W16 двигателя, който се превърна в легенда, след като беше поставян на нейните последни два модела – Veyron и Chiron.
„Комбинация от W16 с един или два електромотора може да ни даде нещо наистина добро, но това няма да се случи“, категоричен беше Римац, което означава, че след повече от 20-години служба този двигател напуска сцената.
От думите на шефа на Rimac-Bugatti става ясно, че агрегатът на наследника на Chiron ще бъде проектиран в техническия център на компанията в Хърватия. Това е изненадващо решение, тъй като в Rimac никога досега не са разработвали двигател с вътрешно горене.
Хърватската фирма натрупа опит в областта на електричеството и така привлече вниманието на автомобилни производители от най-висок клас. Rimac вече разработи високопроизводителни батерии за Koenigsegg, Aston Martin и Volkswagen Group, като благодарение на впечатляващите си постижения в тази област се стигна и до сливането с Bugatti.