fallback

България срещу Великобритания на пазара втора ръка

По-богати ли сме от англичаните? Вижте Топ 10 на употребяваните модели тук и на Острова

От години сме свикнали оплакваме от окаяното състояние на българския автомобилен пазар. Да не говорим за навика на западните медии винаги да добавят "най-бедната страна в ЕС", когато говорят за България, абсолютно независимо от темата. Но едно сравнение между най-продаваните коли втора ръка у нас и във Великобритания показва, че картината не е толкова черно-бяла.

       Разбира се, има съществена разлика между вторичния пазар на Острова и предлаганото в Горубляне и Дупница. Средната възраст на колите тук е осезаемо по-висока и пазарът в България е по-скоро трета и четвърта, отколкото втора ръка. Но ако се абстрахираме от датата на производство, българите карат по-мощни, по-големи и по-луксозни автомобили от британците.

В Топ 10 на най-продаваните употребявани коли на Острова има три скромни суперминита, включително на първите две места, три обикновени семейни хечбек модела, три малки премиум модела и един премиум в D-сегмента. В България нещата изглеждат точно наопаки: три премиум модела от D-сегмента, два от от Е-сегмента и един от С-сегмента, един обикновен D-седан, един миниван и само два масови хечбек модела.

Естествено, обяснението на този парадокс няма нищо общо с покупателната способност на населението. Факторите, които позволяват вторичният пазар в България да се доминира от стари Mercedes и Audi, са основно два. От една страна, обърнатото данъчно законодателство у нас поощрява старите коли с големи двигатели, вместо да ги наказва. От друга, все още ниската цена на труда и недотам регулираният сервизен сектор позволяват подобни автомобили да се поддържат много по-евтино, отколкото на Запад. Ако не бяха тези фактори, пазарът в Горубляне вероятно щеше да е точно като английския. Но ако си представим обратното, дали и англичаните не биха предпочели по-стар Mercedes пред по-нова, но по-скромна Fiesta? Кажете ни какво мислите в коментарите.         Топ 10 втора ръка - България срещу Великобритания (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #15
    Lepepe ( преди 2 години )
    А относно поддръжката съвсем не искам да говоря. Току що ми смениха предни накладки и жилото на ръчната. Труд и материяла 42 паунда. Каручката е пунто 2004. 1.2 16 клапановия. В БГ за подобна Ланчия У. Ме ощавиха последния път само за накладки и смяна 65 лв. А смятайте.
  • #14
    Lepepe ( преди 2 години )
    Нерде Ямбол нерде Стамбул. Видела жабата и т. н. Живея и работя в Ук от 5 години. Това което тука може да си купиш за 700-800 лв в БГ е можеш го пипна под 2000. А и много други съществени разлики.
  • #13
    123 ( преди 2 години )
    Статията е добра, защото може да се направи извод, колко всъщност е комплексирано населението у нас. Ето виждате нагледно как една много по-богата нация с много повече възможности избират сравнително практични коли, докато у нас комплексарщината е на първо място. Трябва да покажем на комшията, познати, приятели, жени и т.н. какъв премиум сме си взели. Да избиваме комплексите на пътя да гледаме лошо и да се правим на милионери, а погледнато отстрани, подобни индивиди изглеждат смешно и жалко.
  • #12
    до #2 ( преди 2 години )
    Как реши, че е българско или руско ми е много интересно? Звездите ти ли говорят или получаваш сигнали от кораба майка? Да знаеш, че приемника ти в кратуната е дефектен и нещо не си схванал. Не е нито българско, нито руско изобретението. Ако се поразтърсиш ще разбереш кои са започнали първи да го ползват, а не да пишеш наизуст. Доста ще се учудиш кои са и вероятно ще осъзнаеш каква глупост си написал. Всъщност за последното не съм сигурен. Доста е сложно за теб да осъзнаваш такива неща...
  • #11
    Mironti13 ( преди 2 години )
    Не не сме по-богати!Комплексарчета избиващи комплекси,а в същото време десетилетия назад от англичаните.С цената на заеми до шия купуваме мощни коли за да покажем стандарт който нямаме.Бедни душички!
  • #10
    Карам кола ( преди 2 години )
    Проблема в България е, че на много хора им се иска ама не могат да си позволят да карат луксозни коли. И съответно събират 10 000лв купуват стара ликсозна кола и започват да се чудят как да я оправят. И се почва с премахването на dpf, fap, egr катализатори и т.н. Съответно почва да чади като локомотив. И за това почти всички стари луксозни коли са като коледни елхи целите в жълти и червени лампи.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Не разбирам целия този хейт към по- старите коли по- висок клас. Какъв е проблемът да ми харесват повече акорд, пасат, V70 и т.н по- големи седани и комбита, 2012 година, вместо фиеста, поло и т.н, 3-4 години по- нови. Голямата кола е по- удобна за дълъг път, по- удобна за семейство, стои по- стабилно на пътя и т.н. Плащам си данъците, поддържам си я както трябва, не бълва *** и т.н.
  • #8
    ако ( преди 2 години )
    ако се абстрахирате от годините,ако се абстрахирате от разходите за ремонти, ако се абстрахирате от икономичноста,ако се абстрахирате от размера и по лесното паркиране,ако се абстрахирате от застраховките,ако се абстрахирате от пътния данък,ако се абстрахирате от екстрите, ако се абстрахирате от цената, да не забравите да се абстрахирате и от заплатитеи не остава по какво да сравнявате 2та пазараДа си ги мерим е типично българска черта, хората на запад си гледат своите нужди ...
  • #7
    Иво ( преди 2 години )
    Според мен търсенето се определя най-вече от застраховките. За 18 годишния ми колега застраховката за дизелэво ауди а4 2007 година е над 3000 паунда годишно. Логично кара фиеста.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Тази класация буквално е в стил: Лом и Лондон - открии десетте разлики!!
fallback
Последни