fallback

България срещу Великобритания на пазара втора ръка

По-богати ли сме от англичаните? Вижте Топ 10 на употребяваните модели тук и на Острова

От години сме свикнали оплакваме от окаяното състояние на българския автомобилен пазар. Да не говорим за навика на западните медии винаги да добавят "най-бедната страна в ЕС", когато говорят за България, абсолютно независимо от темата. Но едно сравнение между най-продаваните коли втора ръка у нас и във Великобритания показва, че картината не е толкова черно-бяла.

       Разбира се, има съществена разлика между вторичния пазар на Острова и предлаганото в Горубляне и Дупница. Средната възраст на колите тук е осезаемо по-висока и пазарът в България е по-скоро трета и четвърта, отколкото втора ръка. Но ако се абстрахираме от датата на производство, българите карат по-мощни, по-големи и по-луксозни автомобили от британците.

В Топ 10 на най-продаваните употребявани коли на Острова има три скромни суперминита, включително на първите две места, три обикновени семейни хечбек модела, три малки премиум модела и един премиум в D-сегмента. В България нещата изглеждат точно наопаки: три премиум модела от D-сегмента, два от от Е-сегмента и един от С-сегмента, един обикновен D-седан, един миниван и само два масови хечбек модела.

Естествено, обяснението на този парадокс няма нищо общо с покупателната способност на населението. Факторите, които позволяват вторичният пазар в България да се доминира от стари Mercedes и Audi, са основно два. От една страна, обърнатото данъчно законодателство у нас поощрява старите коли с големи двигатели, вместо да ги наказва. От друга, все още ниската цена на труда и недотам регулираният сервизен сектор позволяват подобни автомобили да се поддържат много по-евтино, отколкото на Запад. Ако не бяха тези фактори, пазарът в Горубляне вероятно щеше да е точно като английския. Но ако си представим обратното, дали и англичаните не биха предпочели по-стар Mercedes пред по-нова, но по-скромна Fiesta? Кажете ни какво мислите в коментарите.         Топ 10 втора ръка - България срещу Великобритания (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #25
    PK ( преди 2 години )
    Всеки кара това, което си харесва и може да си позволи.Българина кара и на лизинг и то оперативен.Взима кара, връща, ако е предценил, че така му излиза изгодно колкото да има собствен автомобил. за пръв път статията е обективна.Да най-много се купуват Голф от 4-ка нагоре, Астра от H нататък J, K, Мерцедес C и Е серии,и БМВ 3-та и 5-та серия.
  • #24
    Az ( преди 2 години )
    Българина предпочита да кара стар Мерцедес пред нова Дачия , да това е факт! Защото има самочувствие ,защото обича хубавото и красивото ,защото е балканец ,той не е някой случаен. Относно данъците и таксите в България мисля ,че са доста завишени !
  • #23
    Манчо ( преди 2 години )
    Ами така е защото сме *** племе и обичаме да парадираме. Цивилизования човек ако има на разположение 15 000 ? с тях би си купил автомобил средна класа на 2-5 години но средностатистическият българин ще си купи прайм автомобил на поне 10 години . И след 2 години ще го продаде за 7 000 ? като за тези 2 ще е направил поне още 3 000 евро за поддръжка на автомобила който и без това не е в първа младост. Типично е за комплексираните общности.
  • #22
    бакшищ ( преди 2 години )
    Има и още един важен фактор - в България изискванията за обявяване на МПС за технически изправно са значително занижени, което със сигурност благоприятства придобиването, позакърпването и безпроблемното ползване на тотал-щета бангии, които на запад биха били предадени за скрап.
  • #21
    До 12 ( преди 2 години )
    Не съм 2, но ми е много интересно как да се поразтърся в нета, за да намеря отговор на въпроса що е туй животно? :) Айде като се изказвате високопарно, поне давайте някаква полезна информация, иначе написаното от Вас има нулева стойност. Да се лае в нета и да се оплакваме по форуми всеки знае, ама да допринесе с нещо - к о р. Разлика от българските и чуждестранните форуми е от земята до небето, тук само оплакващи и роптаещи госпожички (не е насочено към Вас, а генерално). Поздрави!
  • #20
    Даскал ( преди 2 години )
    Въпроса е културен, може да е без зъби, но е била мис.. еди коя си, а това че претенции все още има, българина не си задава този въпрос. Погледнете руснаците, но те са учили физика, математика и механика, абе техника и предпочитат нов Дастер пред Мерцедес 1995- 2005, познавам и едни (много са) които живеят в хралупи, но само БМВ карат. Така че въпросът е културен а не финансов.
  • #19
    Мениджър ( преди 2 години )
    На моята работа има доста хора които карат коли на 8-10 години, все над 150 коня. Е, почти всички сме чужденци във фирмата, хахаха!
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    Логиката е най-старите коли с големи двигатели да плащат повече данък както и такси дори и да се забраняват понеже най-много замърсяват, а застраховките им трябва да са много високи понеже обикновено *** с такива коли убиват хора на пътя. Обаче в нашата родина логика не търсете, та това е разликата между цивилизовани държави и селото в което живееем.
  • #17
    Ник ( преди 2 години )
    На Острова са водещи застраховките. Няма проблем да си купиш по-стар и луксозен автомобил но след това имаш застраховка, Роуд такса. Ако живееш и в кофти район се се губи смисъла да караш стар премиум автомобил заради премията. Пример Киа Рио 2007 и Mazda 3 2017 имат едни и същи разходи за застраховка и Роуд такса в моя случай. И двете са бензин заради екологичните изисквания в Лондон.
  • #16
    д-р.Куртев ( преди 2 години )
    Стар "премиум" е някакъв оксиморон-бил е примиум като е бил нов ,сега е трета-пета ръка барака! Единствено ако е някоя класика,може да е премиум и сега !
fallback
Последни