IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Rimac Nevera е най-здравият автомобил в историята

Хиперколата за 2 млн. евро покри всички краш-тестове (ВИДЕО)

Хърватският производител Rimac завърши окончателните краш тестове на електрическата хиперкола Nevera с мощност 1914 конски сили, с което ще завърши сертифицирането на модела за американския и европейския пазар. Въпреки факта, че цената на една бройка е 2 млн евро, моделът премина цели 45 технически теста, в които участваха 10 прототипа.


Rimac Nevera


След като станаха ясни резултатите от финалния краш-тест, специалистите от компанията обявиха, че са построили най-издръжливия автомобил за всички времена. При предишните изпитания колата беше тествана за челен сблъсък с недеформируема преграда, а също така бяха симулираните катастрофи с други превозни средства.

На последния етап електрическият Rimac Nevera беше подложен на страничен удар в стълб със скорост 35 км/ч. Специалистите установиха, че дори в такава ситуация дизайнът на хиперколата гарантира безопасността на пътника. След сблъсъка инженерите са успели да отворят смачканата врата без проблем.



По време на краш-теста манекенът на мястото на пътника претърпя претоварване от 25 g, но остана невредим. Според предварителна цифрова симулация, инженерите са построили хиперкола с твърдост на усукване от 70 000 Нм/градус, което е почти два пъти по-добър показател от този на другите суперколи. А това означава, че електрическият Rimac Nevera е най-издръжливият автомобил, създаван някога.

Снимка и видео: YouTube

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    supercarsnet@abv.bg ( преди 2 години )
    Пълна заблуда е, че устойчивостта на усукване, която се мери с брой Нютонметри за 1 градус, говори за сигурността и здравината на една кола! Има по-сигурни и здрави коли от Rimac Nevera, въпреки 2-3 пъти по-ниската им стойност на усукване. Причината за тази заблуда е това, че тестът измерва усукването в местата на закрепване на колелата към окачването, докато сигурността и здравината за пътниците зависят от здравината на пътническото купе и способността силите на удар да бъдат поети постепенно.
  • #7
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Явно клиентите на тая кола ще са манекени хахаа
  • #6
    12 rate up comment 2 rate down comment
    пропов ( преди 2 години )
    Манекена няма вътрешни органи. При тия 25г бъбреците ще ти излязат през пъпа, примерно де.Идеята е да се омекоти удара чрез деформиране на каросерията извън пътническата зона. А не колата да е като черупка и вътре всичко да стане паприкаш.
  • #5
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "По време на краш-теста манекенът на мястото на пътника претърпя претоварване от 25 g, но остана невредим"--------------Лошо няма, само че нормалните хора не могат да понесат претоварване по-голямо от 9g дори да е само за няколко секунди.
  • #4
    15 rate up comment 2 rate down comment
    шекерлъци ( преди 2 години )
    "По време на краш-теста манекенът на мястото на пътника претърпя претоварване от 25 g, но остана невредим" - демек ако е тежал примерно 70кг, по време на теста е станал 1750кг и е оцелял!!? Бе мани ги тия от НАСА дето казват, че над 9G човек си отива, независимо от скафандъра ... ;-)
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    и ти си прав баце
  • #2
    20 rate up comment 1 rate down comment
    До 2 ( преди 2 години )
    Боинг 737 Макс е създаден с подобрения на стар модел чрез компютърни симулации. Пилотите му бяха обучавани с компютърни симулаци .... и няколко пълни с хора самолети паднаха заради грешки в компютърните симулации .... дали ти не си безумния?!
  • #1
    4 rate up comment 16 rate down comment
    Дачия спринг ( преди 2 години )
    Непродаваем шлеп