fallback

Експерти посочиха двигателите, които харчат най-много масло

С какво производителите на тези мотори обясняват проблемите им

Всеки двигател може да започне да харчи повече масло, като причините за това са много и най-различни. От този проблем не за застраховани дори нови агрегати на реномирани производители, като с течение на времето нещата се влошават.

И все пак има някои двигатели, които през годините са се доказали като „специалисти“ в тази област. Ако влезете във форумите на различните марки ще се натъкнете на какви ли не примери за това. Там често се споменават моделите на германските марки Audi, Volkswagen, BMW и Mercedes. Собствениците им отбелязват, че техните автомобили консумират до един литър масло на 1000 км.

Автомобилните експерти също имат мнение по въпроса, като към германските модели те добавят и японски автомобили. Те са категорични, че причините за повишена консумация на смазващи материали често се се дължи на конструктивни характеристики и погрешни изчисления на инженерите на производителите на автомобили.

И все пак – при кои двигатели най-често се среща повишен разход на масло? Отговор на този въпрос се опитват да дадат експертите от „За Рульом“, които проведоха допитване сред собственици и управители на автомобилни сервизи, както и механици, които всеки ден се сблъскат с този проблем и го познаван в детайли.

Почти единодушно мнение е, че повечето мотори на BMW се характеризират с повишен разход на масло, като най-често това се среща при двигателите от серията N63 и S63. След пробег от 100 000 километра на тях трябва да им се долива около литър на всеки 1000 км. Тези двигатели са инсталирани на BMW 5, BMW X5 и BMW X6, което трябва да се има предвид при избора на автомобил от тази марка.

Друг, посочен от експертите, двигател е Honda 1.6 16V VTEC (на снимката). При него повишената консумация се проявява заради специфичните настройки. Първоначално този мотор е проектиран за по-високи скорости и по-впечатляващо представяне, така че състоянието и количеството на неговото масло трябва да се следят постоянно. Двигателят се среща най-често при Honda Civic от четвърто и шесто поколение.

Сред посочените агрегати с повишен разход на масло е и 1.8 TSI, който е инсталиран на много модели на Audi, Seat, Skoda, Volkswagen. Причината при него е в масления сепаратор, който отделя голямо количество маслени пари във вентилационната система на картера. Подобен проблем има и още един основен двигател на групата Volkswagen – 2.0 TSI.

Любопитно е да се чуе и мнението на автомобилните производители, които също са включени в допитването. Някои от тях твърдят, че проблемите са останали далеч назад в миналото, докато други директно обвиняват собствениците на автомобили, че са допуснали грешки при поддръжката и обслужването, които са довели до увеличение на разхода на масло.

Audi: оплакванията са от преди повече от 10 години

Към днешна дата няма такъв проблем с настоящата моделна гама на Audi. Стандартният разход на масло е не повече от 0,5 л/1000 км, а за спортни модели (например RS/R8) - 0,8 л/1000 км. Преди повече от 10 години имаше оплаквания основно от двигателите 1.8 и 2.0 TFSI. Проблемът засегна най-много първото поколение на Q5, както и A4, A5 и A6 (произведени между 2008 и 2013 г.). Според инструкциите за използване на автомобила през първите 5000 км разходът на масло може да надвиши посочените стойности. Затова се препоръчва редовно да проверявате нивото му – най-добре е при всяко зареждане и преди дълго пътуване.

Subaru: имахме проблеми с двигателите от серията EJ

Тези мотори са произведени между 2004 до 2006 г., като японците признаха за грешка в конструкцията им, която води до повишаване на разхода на масло. Двигателите от серията FB (2011-2014 г.), също имаха подобен проблем, което наложи да бъдат доработвани. След 2015 г. всички дефекти са премахнати и в наши дни няма проблем с увеличен разход на масло при двигателите на марката. „Ние, като отговорна компания, винаги сме призовавали и продължаваме да призоваваме нашите клиенти да се свързват с официални дилъри в случай на проблеми“, се казва в становището на Subaru.

Volkswagen: има както обективни причини, така и грешки на собствениците

Турбокомпресор, директно впръскване на гориво и още редица мерки за намаляване на токсичността на отработените газове - всичко това се предлага и от марката Volkswagen. Инженерите скъсяват буталата, намаляват силата, с която буталните пръстени притискат към стените на цилиндъра, намаляват повърхността на триене, използват масла с нисък вискозитет и по този начин принуждават двигателя да произвежда висок въртящ момент при относително ниски скорости. Всичко това е необходимо, за да се даде на собственика на автомобила отлична динамика и наистина нисък разход на гориво.

Съответно, собствениците на модели на марката трябва да обслужват автомобила при стриктно спазване на правилата. Най-важното от тях е използването на висококачествено и съвместимо с VW двигателно масло. Според представители на компанията, много от собствениците допускат сериозни грешки – не сменят маслото навреме или използват продукти, които са несъвместими с тези мотори. И това, естествено, води до повишаване на разхода на масло.

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз съм с Киа, вие какво карате маслояди ли не знам, съветвам ви на дълъг път винаги да си носите една туба масло за вски случай ако все пак успеете да минете ГТП.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    това не бяха ли най-здравите коли във вселената? така де, имаше статия за adac днес
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Към днешна дата няма такъв проблем с настоящата моделна гама на Audi. Стандартният разход на масло е не повече от 0,5 л/1000 км------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Текущия разход на френската ми кола / дето не можели да правят коли а само св*рки / е около 0.8 до 1.2 литра на 10 000 км - от смяна до смяна. Колата е на 200 000 км реални / купена от официалния вносител нова /. И не е до марка - Ауди са за *** ...
  • #7
    Вин ( преди 2 години )
    Случвало ми се е само спад в рамките на белезите на щеката, за над десет автомобила, нови и втора ръка, но продавани под 200 000 км.! Стане ли да нося бутилка с масло в багажника, не бих я търпял ако ще Бентли да е!
  • #6
    Johnny Bravo ( преди 2 години )
    Ауди , бмв, фв.
  • #5
    Lii64 ( преди 2 години )
    От собствен опит: 2012 VW Passat 1.8 tsi - 160 к.с. при смяна на масло на 30 000 км.,съм доливал 0,5л. масло, защото светваше лампата за маслото към 24 000 км.Към момента имам автомобил, закупен нов от София Порше Изток, VW Golf Alltrack, 1,8 tsi - 180кс., автомат, 4х4 - 2017 год., вече 2 смени на масло през 30 000 км., лампата за маслото не е светвала.Според мен тази статия е с данни от предишни години на производство.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    На ФВ винаги са му виновни собствениците (е повечето от тях в България не блестят с интелект наистина ;))). Иначе според ADAC са най-здравите коли на света (и конкретно Шкода ;))). Статията е от днес в същият сайт.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз досега бензинов автомобил, на който трябва да му се долива масло, не съм карал. Не съм карал и немски автомобили.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Тези руски "експерти" трябва да са били пЕАни! Като се има предвид, че нормално един двигател се кара до 4-500 хил. км, би трябвало човек като тръгне на дълъг път да спира да долива масло през 200 километра. Аз карам по-евтини марки и за 20 хил км не доливам и капка! Петърчо, Петърчоооо, пак са те хванали за канарче.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Нима ВАГ са разбрали как да правят бензинови мотори???
fallback
Последни