fallback

Експерти посочиха двигателите, които харчат най-много масло

С какво производителите на тези мотори обясняват проблемите им

Всеки двигател може да започне да харчи повече масло, като причините за това са много и най-различни. От този проблем не за застраховани дори нови агрегати на реномирани производители, като с течение на времето нещата се влошават.

И все пак има някои двигатели, които през годините са се доказали като „специалисти“ в тази област. Ако влезете във форумите на различните марки ще се натъкнете на какви ли не примери за това. Там често се споменават моделите на германските марки Audi, Volkswagen, BMW и Mercedes. Собствениците им отбелязват, че техните автомобили консумират до един литър масло на 1000 км.

Автомобилните експерти също имат мнение по въпроса, като към германските модели те добавят и японски автомобили. Те са категорични, че причините за повишена консумация на смазващи материали често се се дължи на конструктивни характеристики и погрешни изчисления на инженерите на производителите на автомобили.

И все пак – при кои двигатели най-често се среща повишен разход на масло? Отговор на този въпрос се опитват да дадат експертите от „За Рульом“, които проведоха допитване сред собственици и управители на автомобилни сервизи, както и механици, които всеки ден се сблъскат с този проблем и го познаван в детайли.

Почти единодушно мнение е, че повечето мотори на BMW се характеризират с повишен разход на масло, като най-често това се среща при двигателите от серията N63 и S63. След пробег от 100 000 километра на тях трябва да им се долива около литър на всеки 1000 км. Тези двигатели са инсталирани на BMW 5, BMW X5 и BMW X6, което трябва да се има предвид при избора на автомобил от тази марка.

Друг, посочен от експертите, двигател е Honda 1.6 16V VTEC (на снимката). При него повишената консумация се проявява заради специфичните настройки. Първоначално този мотор е проектиран за по-високи скорости и по-впечатляващо представяне, така че състоянието и количеството на неговото масло трябва да се следят постоянно. Двигателят се среща най-често при Honda Civic от четвърто и шесто поколение.

Сред посочените агрегати с повишен разход на масло е и 1.8 TSI, който е инсталиран на много модели на Audi, Seat, Skoda, Volkswagen. Причината при него е в масления сепаратор, който отделя голямо количество маслени пари във вентилационната система на картера. Подобен проблем има и още един основен двигател на групата Volkswagen – 2.0 TSI.

Любопитно е да се чуе и мнението на автомобилните производители, които също са включени в допитването. Някои от тях твърдят, че проблемите са останали далеч назад в миналото, докато други директно обвиняват собствениците на автомобили, че са допуснали грешки при поддръжката и обслужването, които са довели до увеличение на разхода на масло.

Audi: оплакванията са от преди повече от 10 години

Към днешна дата няма такъв проблем с настоящата моделна гама на Audi. Стандартният разход на масло е не повече от 0,5 л/1000 км, а за спортни модели (например RS/R8) - 0,8 л/1000 км. Преди повече от 10 години имаше оплаквания основно от двигателите 1.8 и 2.0 TFSI. Проблемът засегна най-много първото поколение на Q5, както и A4, A5 и A6 (произведени между 2008 и 2013 г.). Според инструкциите за използване на автомобила през първите 5000 км разходът на масло може да надвиши посочените стойности. Затова се препоръчва редовно да проверявате нивото му – най-добре е при всяко зареждане и преди дълго пътуване.

Subaru: имахме проблеми с двигателите от серията EJ

Тези мотори са произведени между 2004 до 2006 г., като японците признаха за грешка в конструкцията им, която води до повишаване на разхода на масло. Двигателите от серията FB (2011-2014 г.), също имаха подобен проблем, което наложи да бъдат доработвани. След 2015 г. всички дефекти са премахнати и в наши дни няма проблем с увеличен разход на масло при двигателите на марката. „Ние, като отговорна компания, винаги сме призовавали и продължаваме да призоваваме нашите клиенти да се свързват с официални дилъри в случай на проблеми“, се казва в становището на Subaru.

Volkswagen: има както обективни причини, така и грешки на собствениците

Турбокомпресор, директно впръскване на гориво и още редица мерки за намаляване на токсичността на отработените газове - всичко това се предлага и от марката Volkswagen. Инженерите скъсяват буталата, намаляват силата, с която буталните пръстени притискат към стените на цилиндъра, намаляват повърхността на триене, използват масла с нисък вискозитет и по този начин принуждават двигателя да произвежда висок въртящ момент при относително ниски скорости. Всичко това е необходимо, за да се даде на собственика на автомобила отлична динамика и наистина нисък разход на гориво.

Съответно, собствениците на модели на марката трябва да обслужват автомобила при стриктно спазване на правилата. Най-важното от тях е използването на висококачествено и съвместимо с VW двигателно масло. Според представители на компанията, много от собствениците допускат сериозни грешки – не сменят маслото навреме или използват продукти, които са несъвместими с тези мотори. И това, естествено, води до повишаване на разхода на масло.

fallback
  • #40
    Пасатчо ( преди 2 години )
    Пасат 2005 1.9 tdi за 40к км една капка не съм долял
  • #39
    Гошко ( преди 2 години )
    Както винаги немски и японски глокници...Иначе италианските двигатели били чупливи, харчели масло и т.н.... хахахаха
  • #38
    Н ( преди 2 години )
    Тоз пък през 30 000 сменялс маслото
  • #37
    Dedal ( преди 2 години )
    Опела е истината. Общо на литър бензин гори 2 литра масло и 3 антифриз
  • #36
    Дзверо ( преди 2 години )
    На моята е 270 CDI 2001 и на 350 хиляди км не и доливам капка масло от смяна на смяна. Да му мислят тия с новите бангии.
  • #35
    Lamar ( преди 2 години )
    Карам Ситроен Берлинго от 7 години вече е 220000 километра сменям маслото на 15 / 20000 километра не гори масло изобщо никога не съм доливал
  • #34
    Механикът 2 ( преди 2 години )
    1.6 бил проектиран за по-високи скорости.... :х
  • #33
    патил от немското ( преди 2 години )
    и в цилиндрите се връщат част от отработените газове, което още повече влошава нещата. Изпускателната система също се запушва от изгарянето на масло. Филтрите в гърнетата са проектирани за частици от горенето на гориво, а не на масло, където са много по-големи по размер и са летливи и залепват. Започва още по-голямо връщане на отработени газове към двигателя и още повече се прецакват нещата. Заради това у нас махат филтри и катализатори и немските премиуми са, като парни локомотиви.
  • #32
    патил от немското ( преди 2 години )
    Продължение. Когато гори масло проблемът не е само в това, че непрекъснато трябва да доливаш. Проблемите идват после. Получава се нагар по бутално-цилиндровата група, повишено износване на тази група, надиране и намалена компресия, а от там и още по-висок разхода на масло. Част от нагара се смесва с маслото от картера и му намалява свойствата и затлачва масления филтър и от там по-лошо смазване на ДВГ и охлаждане. Клапаните спират да функционират правилно от нагара и не може да затварят добре и
  • #31
    патил от немското ( преди 2 години )
    Като стане дума за масларници, всеки, който поне малко има опит и разбира от коли, веднага се сеща за немските недоразумения. При тях почти няма кола, която да не харчи масло още, като нова. Отидеш да се оплачеш в сервиза и ти казват, че било нормално и по спецификации. много добре си знаят проблемите на кошовете и нищо не правя, защото няма решение. Двигателите им са проектирани и направени дефектни още в завода. Важното е да избуташ гаранцията и после започва яко бецален за ремонти.
fallback
Последни