fallback

Yamaha построи водороден V8 за ...Toyota

Двигателят е базиран на атмосферния мотор на Lexus RC F

Yamaha Motor Company разработи по поръчка на Toyota V8 двигател, задвижван с водород. За реализиране на проекта се е наложила смяна на инжектори, нова глава на цилиндрите, всмукателен колектор и много други промени, но японците изглежда са доволни от резултата.

Всъщност, водородният двигател с вътрешно горене е базиран на 5,0-литровия V8 от спортното купе Lexus. Бензиновият „атмосферен” мотор развива 477 к.с. 535 Нм въртящ момент, а водородният му вариант – 455 к.с. и 540 Нм, които са налични при 3600 об/мин.

Новият вид гориво изисква сериозни промени по мотора, но в Yamaha са категорични, че усилията са си заслужавали напълно, тъй като са успели да запазят характерното звучене на бензиновия агрегат. Според Такеши Ямада, инженер по разработка на автомобили в Центъра за технически изследвания на Yamaha, водородните двигатели имат „интересни технически характеристики“.

„Може би те са дори по-естествени и по-разбираеми от бензиновите мотора, така че не могат да се считат за прост заместител на традиционните двигатели. Не забравяйте за почти пълната липса на вредни емисии, като същевременно поддържате ключовите качества на класическия двигател с вътрешно горене – като вибрации и звук, например“, обяснява Ямада.

Все още не е известно какво ще бъдеще ще имат водородните агрегати, но Toyota още преди 3 години се върна към идеята за използване на втечнен газ в буталните двигатели и дори тества технологията в състезания. За целта хечбекът Corolla Sport беше оборудван с такъв двигател с вътрешно горене, а по-късно компанията построи прототип GR Yaris H₂ и то с абсолютно същия агрегат.

Конструктивно това е турбодвигателят G16E-GTS с обем 1,6 литра от конвенционален хечбек, като единствената разлика е, че резервоарите и процесът на зареждане са унифицирани тук със седана Mirai, а горивната система е в състояние да усвоява водород вместо бензин.

Снимки: Yamaha

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    "Танкер Гуанджоу 2400kWhКитайската компания Guangzhou Shipyard пусна през 2017 г. първия в света електрически контейнерен кораб, пускайки го в търговска употреба година по-късно.Както съобщава Quartz, танкерът с дължина 70 м и 14 м широк има акумулаторна система, съставена от повече от 1000 литиево-йонни батерии и суперкондензатори, което дава на кораба автономия да пътува до 80 км."
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    "Pon изчислява, че 320 Z-line ще работи 5 до 6 часа при тежки изкопни приложения и 6 до 8 часа при фино градиране и озеленяване."
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    "Използвайки 150-киловатов интерфейс за бързо зареждане CCS2 идеален за бързо зареждане по време на обедните почивки 320 Z-line може да достигне 80% зареждане за по-малко от 1,5 часа, казва Pon Equipment, но отбелязва, че не предоставя тези зарядни устройства. За да стартирате машина директно от мрежата, е необходим опционален интерфейс, свързан с мрежата."
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    "320 Z-line има 120-киловатов двигател, 300-киловат-часов капацитет и стандартно бордово 40,5-киловатово зарядно устройство, което осигурява 95% зареждане за 6 часа. Допълнително 60,5-киловатово зарядно устройство намалява времето за зареждане до 4 часа. (Всички прогнозни времена за зареждане се основават на оптимални температурни условия.) "
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    "В спецификацията си Z-line Pon Equipment казва, че единствената разлика в кабината между дизеловата и електрическата версия е допълнителен дисплей, който показва състоянието на батерията и задвижването. Вграденото зарядно устройство се намира от дясната страна на машината."
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    "Тази година Pon изгражда модели Cat 310 и Cat 320 от следващо поколение Z-line.С 310 Pon разполага с електрическа машина с полезен размер. Компанията обмисля използването на Cat 308, но избра 310, защото имаше по-голямо тегло и обхват с приблизително същия отпечатък, казва Солеруд. Искахме да увеличим максимално капацитета във все още доста малка машина. Освен това има опция за гумена подложка, която позволява на машината да работи по градските улици.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    "Предлага се с избор на батерия (33 или 40 kWh) и се очаква да осигури до шест часа работа на едно зареждане и да намали поддръжката с 30%."
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    с марка Volvo към електрически и спиране на разработването на нови дизелови варианти. L20 Electric, базиран на по-големия модел L25 Electric, разполага с 1,8-тонен полезен товар и паралелен тип връзка, което предлага страхотна видимост над използваното прикачно устройство, изключителна височина на повдигане, както и 100% паралелни движения, което го прави идеално пасва и за приложения с вилица."
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    "Volvo Construction Equipment (Volvo CE) представи три нови електрически компактни строителни машини, като доведе електрическата си гама до пет модела.Новите L20 Electric, EC18 Electric и ECR18 Electric вече са достъпни за резервиране онлайн за доставка през 2022 г. Компактният колесен товарач L20 Electric и компактните багери EC18 Electric и ECR18 Electric представляват следващата стъпка в стратегията на Volvo CE за преминаване на гамата от компактни колесни товарачи и компактни багери с марка
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    никой няма да ви пита, на никой не му дреме; много скоро всички коли ще са 100% електрически; барабар с тях и тежките машини, както и леките кораби
fallback
Последни