fallback

Yamaha построи водороден V8 за ...Toyota

Двигателят е базиран на атмосферния мотор на Lexus RC F

Yamaha Motor Company разработи по поръчка на Toyota V8 двигател, задвижван с водород. За реализиране на проекта се е наложила смяна на инжектори, нова глава на цилиндрите, всмукателен колектор и много други промени, но японците изглежда са доволни от резултата.

Всъщност, водородният двигател с вътрешно горене е базиран на 5,0-литровия V8 от спортното купе Lexus. Бензиновият „атмосферен” мотор развива 477 к.с. 535 Нм въртящ момент, а водородният му вариант – 455 к.с. и 540 Нм, които са налични при 3600 об/мин.

Новият вид гориво изисква сериозни промени по мотора, но в Yamaha са категорични, че усилията са си заслужавали напълно, тъй като са успели да запазят характерното звучене на бензиновия агрегат. Според Такеши Ямада, инженер по разработка на автомобили в Центъра за технически изследвания на Yamaha, водородните двигатели имат „интересни технически характеристики“.

„Може би те са дори по-естествени и по-разбираеми от бензиновите мотора, така че не могат да се считат за прост заместител на традиционните двигатели. Не забравяйте за почти пълната липса на вредни емисии, като същевременно поддържате ключовите качества на класическия двигател с вътрешно горене – като вибрации и звук, например“, обяснява Ямада.

Все още не е известно какво ще бъдеще ще имат водородните агрегати, но Toyota още преди 3 години се върна към идеята за използване на втечнен газ в буталните двигатели и дори тества технологията в състезания. За целта хечбекът Corolla Sport беше оборудван с такъв двигател с вътрешно горене, а по-късно компанията построи прототип GR Yaris H₂ и то с абсолютно същия агрегат.

Конструктивно това е турбодвигателят G16E-GTS с обем 1,6 литра от конвенционален хечбек, като единствената разлика е, че резервоарите и процесът на зареждане са унифицирани тук със седана Mirai, а горивната система е в състояние да усвоява водород вместо бензин.

Снимки: Yamaha

fallback
  • #35
    анонимен ( преди 2 години )
    Смъркащите водород (и по-изостаналите им братовчеди, дишащи бензин) не осъзнават, че батериите не стоят на едно място и ако дори в момента са по-добрата технология, след 10 години водачеството им ще е смазващо. В момента има начертан пътят за поне 50% увеличение на капацитета при същото тегло и обем, а тук дори не говорим за изцяло нови, революционни технологии. Единственият проблем на електромобилите е твърде ускореният преход, който политиците целят; ще се стигне до леки проблеми без съмнение.
  • #34
    BENZIN ( преди 2 години )
    TSLA, твой е коментара под номер 32. Тук няма друг слабоумник, който да повтаря само за тази проекция. Личи си че си максимум с 8ми клас. Казах спри да фрустрираш, няма да промениш фактите, а те са че си безпомощно умствено ограничен. Повтаряш си само едни и същи идиотщини. Няма драма, да. Когато ти се изложат два, три факта срещу любимия ти вибратор и почваш да говориш, като второкласник за ускорение. Негодните Тресли на Наркомъск са по-безпомощни и от теб. Жалък си, отивай да си пиеш млякото.
  • #33
    анонимен ( преди 2 години )
    явно никога няма да разберете какво става; след като нямате акъл и пари ще живеете както сте живели преди, ще псувате както преди, но се сърдете само на себе си
  • #32
    анонимен ( преди 2 години )
    разбирачи, светът не е черно-бял! как ги смесвате всичките тия неща в манджа с грозде е доста налудничаво! казвам ви, че вече произвеждат дори големи кораби с огромни батерии, а вие пак си каканижете тъпотии! ако наистина имате пари не би трябвало да има значение дали карете двг, хибрид или електричка! не са революционна технология, но са по-добрата технология; след всичките цитати поне това да бяхте разбрали, ама едва ли
  • #31
    Вземете се спрете. ( преди 2 години )
    Писва на всички да ви четем Логореята от фанатично преклонение пред "революционна" технология, която е от времето на двг.Ако някой го възбужда нека си вземе електричка и да си я зарежда по цени за Бизнеса.Но престанете с това налагане на вашето мнение за Нормите .Не искам електричка, искам бензин с турбо. Не искам "***", а класическа Жена. Не искам онлайн обучение , а учителя да е на живо пред мен. Трябва да умра веднага според вас сектанти за това ми желание?
  • #30
    TSLA ( преди 2 години )
    Какви останали, Владо? Има само ротор и статор. Драма няма. А проблемът, че някой не знае коя година и кой век сме, си е чисто негов. Както се върна бай Тошо, така ще се върнат и "останалите", дето се "развиват". ХXI век късата клечка се нарича "гърне" ;)
  • #29
    #28 ( преди 2 години )
    - каза най-големият фен на електричките, който все за тях бълнува. Прочети какво значи "проекция" в психологията и ще си обясниш какво ти значат приказките :D
  • #28
    анонимен ( преди 2 години )
    говорим за много пари, затова губещите псуват и заплашват
  • #27
    Владо ( преди 2 години )
    Не знам каква е тая омраза, бе хора.Успокойте се.Говорим си за едни ламарини...За момента място има и за електрички, и за конвенционални, и за хибриди.Всяко задвижване предлага различни предимства пред останалите.Само времето ще покаже кое ще се наложи.И тук е най-голямата драма и проблем-без качествено нови и различни батерии ел. автомобилите ще буксуват на едно място, докато останалите ще се развиват.
  • #26
    анонимен ( преди 2 години )
    съдиш по себе си
fallback
Последни