fallback

Вторият електрически седан на Mercedes-AMG получи 677 к.с. и стандартно AWD

Спортната модификация на ЕQE ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,2 секунди

Само преди две години нов AMG-модел на Mercedes-Benz означаваше двигател с невероятна мощност и впечатляващ звук. Електрификацията обаче не подмина и спортното подразделение на германския производител, който представи втория си седан, задвижван изцяло на ток - Mercedes-AMG EQE.

В Афалтербах, където е централата на AMG,залагат на добре познатата формула. Мощността отново е огромна – цели 677 к.с., доставяни от два електромотора. Те осигуряват задвижване на четирите колела (AWD), като използват системата 4Matic+. Разликата е, че агрегатът сега звучи по-тихо.

Всъщност, стандартно AMG EQE развива 617 к.с. и 950 Нм въртящ момент, предлаганият като опция пакет Dynamic Plus добавя функция да усилване, която доставя вече споменатите 677 к.с. Максималният въртящ момент също се увеличава и вече е 1001 Нм, като всичко това се случва само за кратък период от време.

При използване на режим Race Start и батерия с 90 кВт/ч ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 3,2 секунди, а максималната скорост е 240 км/ч. В стандартния вариант времето е 3,4 секунди, а скоростта, която може да развие спортният седан, е 220 км/ч.

Инженерите са направили и няколко промени по окачване в сравнение с обикновения Mercedes-Benz EQE, като са добавили системата AMG Ride Control+. Благодарение на нея носачите, връзките на окачването и стабилизаторите са оптимизирани за по-голяма твърдост. Носачът на задния мост е свързан с каросерията с по-твърд лагер и по-малки луфтове, което създава по-директно усещане (поне така твърдят от Mercedes-AMG). Адаптивните регулируеми амортисьори с два клапана за ограничаване на налягането са по-прецизни в сравнение със стандартния EQE.

Подобренията, работещи заедно с режимите на задвижване AMG Dynamic Select, позволяват на AMG EQE да стои с около 2,5 см по-ниско на п пътя в сравнение със стандартния модел. Завиващата задна ос е част от основното оборудване, като тази система подобрява стабилността и улеснява управлението в трудни ситуации. В режим Slippery, например, мощността на двата електромотора на седана е ограничена по електронен на 308 к.с.

Огромната производителност няма как да не се отрази на пробега. От Mercedes посочват, че AMG EQE може да измине между 444 и 518 км с едно зареждане. За сравнение, стандартният седан има пробег от 659 км по цикъла WLTP. При използване на станция за бързо зареждане само за 15 минути се добавят 180 км към пробега.

Промени в екстериора на AMG EQE също оказват влияние на обхвата, като в случая е намерен баланс между агресия и аеродинамика. Спортният седан е получил черен сплитер с вентилационни отвори, черни долни странични панели, заден дифузьор, нови джанти и малък заден спойлер.

В салона се виждат типичните за AMG подобрения под формата на спортни седалки, нов волан с плоско дъно и тъмни повърхности с контрастни червени гарнитури. Големия дисплей - Hyperscreen, обхващащ цялата широчина, все още е опция, докато мултимедийната система UBX предлага специфичните за AMG функции. Шофьорът има на разположение цял набор от изкуствени звуци, наречени AMG Sound Experience, които се променят в зависимост от избрания режим на шофиране. Има дори специален звук, когато се използва при режим Race Start.

Още снимки на спортния седан на Mercedes-AMG - вижте в галерията:

Снимки: Mercedes-Benz

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Пробега е доста малък като за 5 метров премиум седан на специална платформа пък било то и с ускорението на базовия Модел S явно са го направили за разграничение от EQS но са се престарали с тази батерия малко по-голяма от голямата на ИД3
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    брей, мога да се съглася с адвоката, ще е забавно ако се окаже, че и двамата сме поръчали пикапа на тесла
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    53 e novoto 63
  • #6
    До 4 ( преди 2 години )
    Предницата и интериора определено са променени за 10 години а скоро излязоха снимки и на стоповете с нов дизайн. Материалите и лукса в интериора на S са добри особено след пълната му промяна миналата година
  • #5
    До долния ( преди 2 години )
    Засега Тесла набляга на технологии и растеж. Предлага най-добрите електромобили. Когато успее да овладее растежа и удоволетвори потребителското търсене на всичките си модели, чак тогава вероятно ще се замисли как да привлече допълнителни клиенти с по-качествени материали.А относно външния вид, въпреки че изглежда непроменен от 12 години, в началото коефициента на въздушно съпротивление му беше 0,24, а сега е 0,208. Mercedes набляга на опаковката, а Tesla на съдържанието.
  • #4
    До 3 ( преди 2 години )
    Не че нещо ама къде видя красота в автомобилите на Тесла? Да не говорим че модел ЕС е с непроменен дизайн от повече от десетилетие, а отвътре хубаво виж този Мерцедес, интериора му изглежда като от космически кораб а не като на Тесла, няма да коментирам и лукса и материалите в Мерцедеса които се доближават до Ролс Ройс, докато на Тесла трудно могат да се мерят и с Форд Фокус.Ок,1 сек. по-бърз е Плейд, но изобщо не ми пука за това, ако трябва да избирам без дори да се замисля вземам този Мерцедес
  • #3
    край ( преди 2 години )
    Ако някой ми беше казал, че производител на ел. коли от преди 10-12 години ще направи не само по-добри и високотехнологични коли, но и по красиви - нямаше да повярвам. Тесла направи така че мерцедес, бмв, фолксваген па и тойота да се чудят как да оцелеят.Вече го разбраха и двама от Перник и един от Дупница.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Няма лошо да увеличават к.с., но при 400 км пробег (които на магистрала с 220 ще станат на 200 км), всички ще се влачат с максимум 120. Абсолютно безсмислена кола, само за демонстрации в града по светофарите ;D. Да се купи спортна електричка има смисъл ако с нормална скорост прави 1000 км пробег, а като я настъпваш 500. Иначе евтините градски предложения с 200-300 км пробег също имат смисъл. Всичко друго са пари хвърлени на вятъра.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Уникална *** нема кинти.
fallback
Последни