IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият електромотор на Renault ще бъде 100% френски

Двигателят е съвместна разработка с Valeo и ще се появи през 2027 година

Френският производител Renault продължава усилията си по отношение на електрическата мобилност. След като пое съвместен ангажимент с компанията Verkor за производството във Франция на високопроизводителни батерии, марката обяви ново партньорство - с Valeo и нейното дъщерно дружество Valeo Siemens eAutomotive.


Renault


Целта на новото сътрудничество е съвместната разработка на нов електромотор, който ще също да бъде проектирани и произведен във Франция. Според официалното съобщението на Renault до медиите, този нов двигател трябва да пристигне до 2027 г., ще развива мощност от 200 кВт (около 270 к.с.) и няма да използва редкоземни елементи. Моторът ще бъде произведен в завода на Renault в Клеон (Нормандия).

Според подписания от трите компании меморандум, те ще имат конкретни задачи в проекта. Renault ще поеме развитието на ротора и общата архитектура на двигателя, който ще представи в конфигурация „всичко в едно" за постигане на висока ефективност и контрол на теглото и размерите.

От своя страна, Valeo и Valeo Siemens eAutomotive ще проектират високоефективен статор, способен да доставя по-голяма мощност, без да изисква по-голяма консумация на енергия.

„Радваме се да си партнираме с Valeo, чието ноу-хау е признато в цял свят. Заедно ще проектираме и разработим ново поколение високотехнологични електродвигатели, произведени в нашия завод в Клеон. Това партньорство е нова демонстрация на способността ни да бъдем в челните редици на електрическата революция“, коментира Лука де Мео, главен изпълнителен директор на Renault.

0 от 500
  • #3
    7 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Много глупава стратегия. Ще се получи като Франкенщайнът на Volkswagen, когато решиха, че ще сглобяват Volkswagen id3 от части разработени от различни доставчици. Костваше им цяла година да ги накарат да заработят заедно и то с огромни компромиси. И тези така. Едната фирма щяла да проектира ротора, а другата статора. Е нали се сещате че за да получите високоефективна и качествена машина двете части трябва да се проектират едновременно и взаимно да се допълват?
  • #2
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Оох котьоо ( преди 2 години )
    Мед-мед!
  • #1
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Голяма новина ( преди 2 години )
    То за 5-6 години сигурно всички ще минат на нови електромотори