IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Катастрофите, които промениха света през последните 100 години

Автомобилите от висок клас и добрите шофьори не опазиха тези известни личности

Въпреки че разполагат с най-добрите шофьори и автомобили от висок клас дори кралски особи и високопоставени държавни чиновници стават жертви на пътно-транспортни произшествия. Понякога тези катастрофи оказват влияние върху съдбата на цели държави и променят бъдещето на много хора. С помощта на изданието Autonews си припомняме инциденти от последните 100 години, в които са участвали значими и популярни личности.

Аварията с генерал Патън

Командващият Трета американска армия генерал Джордж Патън е един от най-талантливите военачалници във Втората световна война. Той се отличава с независими и понякога крайни, но нестандартни решения, не търпи критики и има огромно самочувствие. Това обаче му позволява да печели битки, а Америка обожава точно такива генерали. Те често се впускат и в политиката, където печелят успехи.


катастрофа


Вероятно и Джордж Патън е можело да достигне в политиката същите висоти, каквито и на бойното поле, но съдбата решава друго. На 10 декември 1945 г. генералът трябва да се върне в САЩ и затова в последния ден от престоя си в Германия Патън и щабът му отиват на лов в покрайнините на Манхайм. При преминаване на жп-прелез колата на генерала – Cadillac 75, е пометена от загубил управление армейски камион.

Шофьорът на Патън реагира и почти спира колата, но не успява да избегне сблъсъка, който макар и с по-ниска скорост, нанася сериозна травма на седящия отзад военачалник. Самият водач и началник-щабът се отървават без наранявания. В болницата генералът е прегледан, като лекарите преценяват, че няма опасност за живота му. Все пак е решено, че Патън трябва да остане няколко дни за наблюдение заради опасения от вътрешни травми. Те се оказват правилни и състоянието на генерала се влошава рязко, като на 21 декември той умира от тромбоза.

Заговор или случайност?

Първият секретар на ЦК на комунистическата партия на Белорус – Пьотр Машеров, е считан за фаворит за бъдещ лидер на СССР през 80-те години. Опитният партиен работник е воювал във Втората световна война, като се радва на голям авторитет. През 1980 г. той трябва да заеме поста председател на Министерския съвет на СССР вместо Алекси Косигин, а това е отличният трамплин към най-високия пост в страната.


катастрофа


На 4 октомври обаче Машеров загива в много странна катастрофа на пътя Минск-Москва. Правителственият ГАЗ-13 „Чайка“ се удря с камион ГАЗ-55, като шофьорът и охранителят на партийния лидер загиват на място, а самият той умира в болница. До ден-днешен в Белорус се счита, че Машеров е бил убит по нареждане на шефа на КГБ по това време – Юри Андропов, който иска да отстрани съперника си за високия пост.

Редица факти обаче опровергават тази версия, като показват, че инцидентът е по-скоро нещастно стечение на обстоятелствата и най-вече на небрежност. Например, личният шофьор на Машеров е имал проблеми със зрението и не е реагирал на опасността. В същото време шофьорът на камиона в този момент е навлязъл в лентата за насрещно движение, за да изпревари огромен автокран и късно е видял идващата срещу него „Чайка“. Във всички случаи обаче светът в наши дни можеше да е по-различен, ако Машеров не беше загинал, а няколко годи след това беше станал лидер на СССР.

Катастрофата, която промени Сирия

В момента Сирия преживява най-тежкия период в историята си, като е на ръба на оцеляването. Много експерти по Близкия изток смятат, че това можеше да бъде избегнато, ако на 21 януари 1994 г. в катастрофа близо до летището в Дамаск не беше загинал Басил Асад – най-големия син на президента на страната Хафез Асад.


катастрофа


Още докато баща му е жив, Басил е считан за негов приемник и той е представен като такъв на повечето лидери от Близкия Изток. Никой не се съмнява, че Басил Асад ще застане начело на Сирия. Той има отлично образование от Европа и е професионален спортист, но има една слабост – обича бързите коне и коли. Затова и в същия този ден Басил сам кара правителствения Mercedes, след като е накарал шофьора да седне отзад. При скорост от 200 км/ч Асад губи контрол и излиза от пътя, като загива на място.

Съмненията за чужда намеса в катастрофата са отхвърлени веднага, тъй като шофьорът и доведения брат на Басил оцеляват. И двата са категорични, че Асад е виновен за инцидента. Басил е погребан като национален герой, а управлението на страната преминава в ръцете на по-малкия му брат Башар, който никога не искал да бъде президент, а и не е подготвян за такъв. Катастрофата от 21 януари 1994 г. обаче променя не само неговата съдба, но и тази на Сирия, а може би и на Близкия Изток като цяло.

Катастрофата с принцесата на Монако

На 13 септември 1982 г. княгинята на Монако и бивша актриса Грейс Кели катастрофира със своя Rover SD1. В случая удивителен е фактът, че тя кара толкова скромна кола и дори няма личен шофьор. В автомобила е и малката принцеса Стефани, която оживява, но получава травма на врата.


катастрофа


Разследването показва, че Грейс Кели е загубила управление по време на движение по планински път с много завои, тъй като е получила инсулт. Княгинята е закарана в болница в Монте Карло в кома, като лекарите установяват, че няма шанс за оцеляване. На следващия ден по решение на семейството е решено да бъдат изключени живото-поддържащите системи.

Смъртта на Даяна

Когато на 18 септември 1982 г. представители на европейските кралски фамилии се прощават с Грейс Кели сред тях е и принцесата на Уелс, която 15 години по-късно умира в една от най-обсъжданите автомобилни катастрофи на XX век. Тя си остава и една от най-големите загадки, като до ден-днешен не е ясно, как Лейди Даяна може да загине в един от най-безопасните автомобили – Mercedes-Benz S-Class (W140), който е управляван от много опитен шофьор.


катастрофа


През нощта на 31 август 1997 г. автомобилът с принцеса Даяна и нейния приятел Доди ал-Файед с висока скорост навлиза в тунел в Париж, където се случва и една от най-странните и загадъчни катастрофи в историята. По официални данни, автомобилът се движи с превишена скорост, а шофьорът му, който е употребил алкохол, губи управление и се блъска в една от колоните в тунела. Водачът и Ал-Файед загиват на място, а Даяна Спенсър, както е името на принцесата, получава тежки наранявания, от които умира малко по-късно.

Инцидентът става причина за появата на какви ли не теории. Бащата на Доди ал-Файед – милионерът Мохамед ал-Файед, напълно сериозно твърди, че катастрофата е организирана от специалните служби, други пък обвиняват папараци, че са преследвали Mercedes-а. Официално разследване хвърля вината на шофьора, но това не дава отговор на всички въпроси.

Аварията с лидера на „Пражката пролет“

Първият секретар на чехословашката комунистическа партия Александър Дубчек също влиза в историята. Той е един от лидерите на „Пражката пролет“ от 1968 г., като след събитията е отстранен от поста си и е изключен от партията. Дълго време Дубчек не участва в политиката, но през 1989 г. се завръща и застава начело на Федералното събрание (Парламента) на ЧССР. Малко след това обаче е принуден да подаде оставка, тъй като Чехословакия се разделя на две – нещо, срещу което Дубчек е категорично против.


катастрофа


Той обаче не смята отново да се оттегля от политиката и не е ясно как би се развила бъдещата му кариера, ако не беше катастрофата от 1 септември 1992 г. На трасето Прага-Братислава шофьорът на Дубчек се движи със 170 км/ч, когато губи контрол във автомобила – BMW 535i. В случая вината е и на самия политик, който кара шофьори си да превиши скоростта, тъй като бърза за среща.

При инцидента колата излита от пътя, като двамата в колата оцеляват. В болницата обаче се оказва, че Александър има сериозни вътрешни наранявания. В продължение на няколко месеца лекарите се опитват да закрепят състоянието на политика, но постепенно състоянието му се влошава. Дори няколко операции не помагат и на 7 ноември Дубчек умира в болница в Прага, без да види Чехословакия разделена на две държави. И без да разкаже за някои задкулисни събития от „Пражката пролет“, които със сигурност ще бъдат доста интересни.

0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Lepepe ( преди 2 години )
    Лорда си търсел шофьор. Явили се трима. Въпросът към тях бил. Как ще преминете по тесен мост над висока пропаст, моста не е обезопасен. Първият казал, леко и внимателно. Вторият, се засмял, " Хаха че аз съм един от най-добрите каскадиори на Холивуд. Имам рали титли и т н. Смело и с газ. Третият казал а не от тука не минавам.Лорда назначил на работа третия. Да ама след три дена Лорда загинал в авиационна катастрофа с частния си самолет. Та извод не знаеш какво Бог ти е писал. Ама мисли. И внима ...
  • #7
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Баварец ( преди 2 години )
    Дърти - мърти, убеждавам се, че нямаш никаква представа за хора, пътища, автомобили! Дори да вземеш само най-баналното изказване на Сръбския монтьор, който казва " Я Колима со мачка, борче и пи.ка не радим" ще ти каже много! А групата Стелантис в която са и мачката и борчето, че и любимата ти пи.ка, според мен скоро няма да ги има, защото ако Фиат - Крайслер не ги издърпат, нямат шанс!
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    5 ( преди 2 години )
    Проверих наистина е Ровер било, моя грешка!
  • #5
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз, доколкото си спомням, принцеса Кели катастрофира с Рено 5!
  • #4
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Веско ( преди 2 години )
    Rover SD1 съвсем не е скромна кола!
  • #3
    0 rate up comment 6 rate down comment
    IM-дртиВайтБoй! ( преди 2 години )
    И да добавя в таз съществена връзка нещо много АКТуално+важно - преди 1 год.ТОЧНО голфърът Тайгър УУдс претърпя неква нелепа катастрофа с 1 сребристо-сив СУВ, за който инцидент медиите от цял свят съобщиха адекватно и навременно. Единственото, което обаче нарочно НЕ посочиха, че УУдс се е возил в 1 отпуснат временно от US-репо офиса на GENESiS GV-70 със съответните надписи отстрани на вратата, което бе видно от снимките само и играчът се отърва с контузии и леки наранявания, но само... толкоз!
  • #2
    8 rate up comment 10 rate down comment
    IM-дртиВайтБoй! ( преди 2 години )
    И в тази връзка, помня в началото на века, мои добри познати - колеги по бизнес, вследствие на голяма скорост и хлъзгав път - точно пред Пуевуен излитат от банкета с над 160 км/ч, след като караният от тях великолепен и сигурен СААБ-9-5 изгубва контрол в/у движението и прелита право в полето, преобръщайки се неколко пъти... След катастрофата се оказва, че 4-та пътника са почти НЕвредими с леки охлузвания тук-таме, малък уплах и това е - просто "бронираното" КУПЕ ги спасява от контузии и смърт!
  • #1
    10 rate up comment 21 rate down comment
    IM-дртиВайтБoй! ( преди 2 години )
    И какъв е ОСНОВНИЯТ извод от всичко по-горе казано и изписано: Просто не се возете и не се качвайте в ГЕРМАН.ПРЕМИУМИ, щот има гоУема вероятност да НЕ ОЦЕЛЕЕТЕ