Световната криза с недостига на електронни компоненти удари много сериозно автомобилната индустрия, като забави асемблирането и доставките на коли по цял свят. Според последни доклади, заради проблемите с чиповете не по-малко от 7,7 милиона автомобила не са били произведени през 2021 година, което е коствало над 180 милиарда евро на производителите.
Според CNBC, Tesla са намерили начин да заобиколят препятствията и да продължат да произвеждат автомобилите си и да постигнат продажбените си цели за третото тримесечие на годината. Това станало, чрез премахване на една от двете електронни кутии, предназначени за управление на кормилните рейки при Model 3 и Model Y.
Манипулацията е станала при машините, произвеждани в завода на компанията в Шанхай, а "осакатените" коли са били доставени в Азия, както и в Европа. Само по себе си, премахването на втората електронна кутия няма отношение при конвенционалното използване на автомобила, тъй като служи по-скоро за техническа резерва. И не представлява проблем за безопасността на засегнатите модели.
И докато, например, липсата на втората кутия няма да попречи на автомобила да бъде шофиран в базовия режим Autopilot, то от друга страна, ще попречи на електрическите коли да преминат към Ниво 3 на автономно управление - фамозната Full Self-Driving система, обявена от Илън Мъск. Последната, обещава ултра интелигентно автономно шофиране и би трябвало да е готова съвсем скоро.
Така, собствениците на коли без втора контролна кутия не само че няма да могат да минат към ниво 3 на автономно шофиране, а ще трябва да се бръкнат с не по-малко от 12 000 долара, за да се възползват от Full Self Driving опцията. А на всичкото отгоре, тази „манипулация“, насочена към спестяване на пари, не е била съобщена на купувачи, които биха се сдобили, без да знаят, с технически "непълна" Tesla.