Пазарът на сeданите със средни размери е в упадък от няколко години. Стигна се дотам, че някои производители напълно напуснаха този сегмент. Тенденцията засегна дори популярни модели като Honda Accord и Toyota Camry, които също се оказаха сред жертвите.
На свой ред Ford прекрати производството на Fusion в САЩ, като подобно бъдеще очаква и европейското Mondeo. В същото време обаче Chevrolet Malibu продължава да съществува, но не е ясно докога. Според изданието Cars Direct, американският производител вече е спрял да приема поръчки за средноразмерния си седан, като официалното обяснение е, че компанията е получила достатъчно поръчки за 2022 година.
От Chevrolet обаче не пожелаха да коментират бъдещето на модела, което е доста неясно. Само преди дни компанията спря производството на хечбека Spark и така Malibua остана единственият неелектрически семеен автомобил на марката за САЩ и Канада. Разбира се, ако не се броят Corvette и Camaro, но вторият продължава да губи клиенти и вече се носят слухове, че също ще бъде спрян съвсем скоро.
През миналата година от Malibu са продадени само 39 376 бройки. За справка, Toyota е реализирала 313 790 единици от Camry за същия период, докато резултатът на Honda Accord за 2021 г. е 202 676 бройки. Други модели от този клас, които надминават седана на Chevrolet, са Nissan Altima (103 777 единици), Hyundai Sonata (93 142 единици) и Kia K5 (92 326 единици).