fallback

Европа готви удар срещу хибридите

Системата за тестове на вредните емисии и разхода ще бъде променена

Европейският съюз настоява за още по-екологични хибридни (plug-in) автомобили и за да го постигне,, ще промени начините за изчисляване на техните вредни емисии (CO2), съобщава агенция Reuters.

Новите правила ще влязат в сила през 2025 година, като ще бъдат променени тестовете за хомологация на съответните модели и така те ще трябва да трябва да постигнат резултати, по-близки до тези, които се отчитат при реална употреба. В случая идеята на властите в ЕС е да се промени така наречения „коефициент на полезност", тоест да се промени средната употреба на енергия в електрически режим, изчислена в реални условия.

Как ще стане това? В момента системата, използвана от производителите, е така наречената WLTP (Worldwide Light Vehicles Testing Procedure). При нея за изчисляване на емисиите се опитва да вземат предвид навиците на шофьорите - като изминатите разстояния, средната скорост и вида на пътищата, по които пътуват, а също така и процента на използване в електрически режим на plug-in хибридните автомобили.

Този начин е по-ефективен от по-рано използваните, но все още не е напълно задоволителен, сочат проучвания. Последното е на неправителствената организация Международен съвет за чист транспорт (ICCT), като изградено на извадка от данните на 100 000 автомобила.

Този анали показва, че системата WLTP не дава правилни резултати, особено когато става дума за хибридни автомобили, защото техните шофьори са склонни да използват предимно двигателя с вътрешно горене и съответно да зареждат батерията по-рядко. Така plug-in технологията не се използва по предназначение, като това важи с най-голяма сила за служебните автомобили, към които обикновено е прикрепена и карта за зареждане на гориво.

Според представител на властите в ЕС, цитиран от Reuters, идеята е тестовете да бъдат интегрирани с бордовите показатели за разход, като това ще влезе в сила още през тази година. Предложението е в процес на обсъждане, като в него трябва да се включи и работната група, състояща се от представители на автомобилната индустрия, политици и потребителски организации.

fallback
  • #4
    К. ( преди 2 години )
    ДВГ=СВОБОДА! Да,могат да бъдат фалирани ДВГ-тата с административни мерки.Не бих посъветвал никой зелен хунвейбин или зелено зомби да прибягва до тази крайна мярка,защото ще има кръвопуск.Карам нов МБ 300 де.По каталог пробег само на ток 52 км.Аз повече от 35-40 км не съм постигал. Но дори и те стигат за моето градско, което е само на ток и не цапам. Нито лев субсидия, не това ми е била мотивацията. Но на дълъг път-цар дизел- пробег над 1000 км. Рано е за електрификация, много е рано все още...
  • #3
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Вагонетки, Тойота е последният производител който ще фалира, просто защото са еталон за гъвкавост, ефективност и високи технологии. В ЕС средните емисии на Тойота са най-ниски от на всички производители, включително Тесла, които са в пул с Фиат-Крайслер, естествено, за пари. За любимите ви вагонетки пък да не говорим - за тях ще е невероятен успех ако тая година не платят милиони глоби за непокриване на стандартите за емисии.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Тойота ще ги засегне когато и хибридите ги забранят и ще видят колко са изостанали от другите в електрификацията заради и ата си. Нищо де после ще ги купят някои китайци и те така
  • #1
    Сетиха се ( преди 2 години )
    Най-после а от това няма да бъдат засегнати особено от Тойота защото те правят главно незареждаеми хибриди за разлика от Волво, Форд, ВАГ, Пежо-Ситроен и немските премиуми които продават главно зареждаемиза
fallback
Последни