Американския производител Tesla ще трябва да организира сервизна акция, която ще засегне 817 000 автомобила. Според Националната администрация за безопасност на движението на САЩ (NHTSA), всички засегнати коли са за вътрешния пазар, като при тях е открит проблем с предпазните колани.
Дефектът засяга цялата гама на марката - Model S и Model X (2021-2022 г.), Model 3 (2017-2022 г.) и Model Y (2020-2022 г.), като е установено, че при тях звуковото предупреждение за непоставен предпазен колан не работи, когато двигателят бъде стартират. Визуалният сигнал на таблото пред водача обаче е наред.
От Tesla обясниха, че звуковото предупреждение не се възпроизвежда заради софтуерна грешка само „в някои случаи“. До момента в компанията не са получили сведения за пострадалите заради дефекта. Освен това, при достигане на скорост от 22 километра в час се активира допълнително звуково напомняне за незакопчан предпазен колан, така че грешката не се отразява на безопасността.
Собствениците на засегнатите електрически автомобили няма да трябва да посещават сервизите, като проблемът ще бъде отстранен от разстояние. За целта Tesla ще актуализира софтуера си през безжичната връзка Over The Air (OTA).
През последните Tesla е под наблюдение на регулаторните органи, а това е втората сервизна акция за последните няколко дни. Във вторник компанията обяви, че ще се наложи изтегляне на 53 822 електрически автомобила, оборудвани с бета-версия на системата за автопилот Full Self-Driving (FSD). NHTSA установи, че автомобилите не спират напълно при знак Stop и обвини компанията, че това е направено умишлено и е част „агресивния“ режим, който потребителите могат да избират при активиране на FSD.