fallback

Продажбите на дизели и на метанови модели се сринаха

В Европа спадът само за последното тримесечие на 2021 година е над 50%

Автомобилите с дизел и CNG (метан) са първите жертви на европейския пазар през 2021 г., сочат данните на Асоциациата на автомобилните производители в Европа (ACEA) за последното тримесечие.

Резултатите за цялата година показват спад от 33,1% при дизеловите автомобили и 27,1% при метановите. Само за последните три месеца на 2021 г. намалението е с 51,9% при дизелите и 44,5% при моделите на CNG. Последните записват отстъпление от 40,6% дори на най-силния си пазар – този в Италия.

Статистиката показва, че през 2021 г. хибридите надминават дизелите по продажби на европейския автомобилен пазар. Ръстът при тях е 58,5%, като техният пазарен дял вече е 20,5% (за стандартните и меките хибриди). Ако се прибавят plug-in (зареждащите се) хибриди и електромобили, този дял достига 39,7% срещу 17,7% при дизелите. А това означава, че скоро електрифицираните автомобили ще задминат и бензиновите, чиито продажби са 40,4% от общите.

Регистрации на нови автомобили в Европа през 2021 г:

Бензин: 4 756 897 единици, пазарен дял: 40,4%, ръст спрямо 2020 г: -17,4%

Хибриди (стандартни и меки): 2 409 495 единици, пазарен дял: 20,5%, ръст спрямо 2020 г: +58,5%

Дизел: 2 078 022 единици, пазарен дял: 17,7%, ръст спрямо 2020 г: -33,1%

Електромобили: 1 218 360, пазарен дял: 10,3%, ръст спрямо 2020 г: +63,4%

Plug-in хибриди: 1 045 022, пазарен дял: 8,9%, ръст спрямо 2020 г: +68,5%

Метан (CNG): 43 526 единици, пазарен дял: 0,3%, ръст спрямо 2020 г: -21,7%

Други алтернативни горива: 226 707 единици, пазарен дял: 1,9%, ръст спрямо 2020 г: +47,6%

Вижда се, че добре вървят продажбите на автомобили с пропан-бутан, които са включени в категорията „други алтернативни горива" заедно с етанол E85. Още по-ясна картина за тенденциите на пазара на автомобилни горива идва от анализа на последното тримесечие на 2021 г. - периода октомври-декември, който показва поредица от исторически изпреварвания.

Скокът напред на чисто електрическите автомобили (+27,6%) позволява на автомобилите с нулеви емисии да изпреварят дизеловите автомобили, докато сумарно регистрациите на всички електрифицирани автомобили (хибрид + plug-in + електрически) надвишават тези на бензиновите автомобили - почти 46,7% дял за електрифицирани срещу 36,0% за бензинови. С този темп историческият етап на електрифицираните автомобили като абсолютно мнозинство от пазара на нови автомобили също е близо.

Регистрации на нови автомобили Европа за октомври-декември 2021 г:

Бензин: 941.535 единици, пазарен дял – 36,0%, ръст спрямо 2020 г: -32,2%

Хибриди (стандартни и меки): 533.358 единици, пазарен дял: 20,4%, ръст спрямо 2020 г: -0,9%

Електромобили: 417 347 единици, пазарен дял 16,0%, ръст спрямо 2020 г: +27,6%

Дизел: 384 518 единици, пазарен дял: 14,7%, ръст спрямо 2020 г: -51,9%

Plug-in хибриди: 267 308 единици, пазарен дял: 10,3%, ръст спрямо 2020 г: -0,5%

Метан: 7 228 единици, пазарен дял: 0,3%, ръст спрямо 2020 г:-45,5%

Други: 59 962 единици, пазарен дял: 2,3%, ръст спрямо 2020 г: +5,7%

fallback
  • #7
    Мда ( преди 2 години )
    Сринаха се продажбите на нови, ама на втора ръка се избиват да ги купуват в западна Европа! Що ли ?
  • #6
    До 5 ( преди 2 години )
    Те субсидиите за зареждаеми хибриди почти навсякъде в Европа ги спряха или минимизираха само в Германия още е значителна по 7хил евро и в това отношение са малко като в енергетиката където предпочитат "еко" въглища и скъп вносен газ вместо АЕЦ
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Спрете субсиидите за хибриди и електрички и пак ще си говорим. Както е казал 3-ти, купват се, но никога /рядко/ се карат като хибрид, а перманенто на ДВГ. Ако някой си мисли че с тези +150кг батерия и повишен разход още става дума за екология, може да пише писма на Дядо Коледа
  • #4
    щирлиц ( преди 2 години )
    Търчим за хибрид,че ще свършат...дизелите.Ха,ха.
  • #3
    Мистър Уейн ( преди 2 години )
    А 50 TDI, 286 к.с. V6 дизел с мека хибридна система в коя категория попада? Ето как е изкривява статистика.
  • #2
    Мхм ( преди 2 години )
    Най големия тъ пизъм е че тия хибриди са с огромни в8 и никога не се карат на батерия.Ефекта даже е негативен щото харчят още повече.Но...
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Не е разумно меките хибриди да се броят при стандартните при положение че като разход са по-близо до бензин и дизел само се изкривява статистиката
fallback
Последни