fallback

Продажбите на дизели и на метанови модели се сринаха

В Европа спадът само за последното тримесечие на 2021 година е над 50%

Автомобилите с дизел и CNG (метан) са първите жертви на европейския пазар през 2021 г., сочат данните на Асоциациата на автомобилните производители в Европа (ACEA) за последното тримесечие.

Резултатите за цялата година показват спад от 33,1% при дизеловите автомобили и 27,1% при метановите. Само за последните три месеца на 2021 г. намалението е с 51,9% при дизелите и 44,5% при моделите на CNG. Последните записват отстъпление от 40,6% дори на най-силния си пазар – този в Италия.

Статистиката показва, че през 2021 г. хибридите надминават дизелите по продажби на европейския автомобилен пазар. Ръстът при тях е 58,5%, като техният пазарен дял вече е 20,5% (за стандартните и меките хибриди). Ако се прибавят plug-in (зареждащите се) хибриди и електромобили, този дял достига 39,7% срещу 17,7% при дизелите. А това означава, че скоро електрифицираните автомобили ще задминат и бензиновите, чиито продажби са 40,4% от общите.

Регистрации на нови автомобили в Европа през 2021 г:

Бензин: 4 756 897 единици, пазарен дял: 40,4%, ръст спрямо 2020 г: -17,4%

Хибриди (стандартни и меки): 2 409 495 единици, пазарен дял: 20,5%, ръст спрямо 2020 г: +58,5%

Дизел: 2 078 022 единици, пазарен дял: 17,7%, ръст спрямо 2020 г: -33,1%

Електромобили: 1 218 360, пазарен дял: 10,3%, ръст спрямо 2020 г: +63,4%

Plug-in хибриди: 1 045 022, пазарен дял: 8,9%, ръст спрямо 2020 г: +68,5%

Метан (CNG): 43 526 единици, пазарен дял: 0,3%, ръст спрямо 2020 г: -21,7%

Други алтернативни горива: 226 707 единици, пазарен дял: 1,9%, ръст спрямо 2020 г: +47,6%

Вижда се, че добре вървят продажбите на автомобили с пропан-бутан, които са включени в категорията „други алтернативни горива" заедно с етанол E85. Още по-ясна картина за тенденциите на пазара на автомобилни горива идва от анализа на последното тримесечие на 2021 г. - периода октомври-декември, който показва поредица от исторически изпреварвания.

Скокът напред на чисто електрическите автомобили (+27,6%) позволява на автомобилите с нулеви емисии да изпреварят дизеловите автомобили, докато сумарно регистрациите на всички електрифицирани автомобили (хибрид + plug-in + електрически) надвишават тези на бензиновите автомобили - почти 46,7% дял за електрифицирани срещу 36,0% за бензинови. С този темп историческият етап на електрифицираните автомобили като абсолютно мнозинство от пазара на нови автомобили също е близо.

Регистрации на нови автомобили Европа за октомври-декември 2021 г:

Бензин: 941.535 единици, пазарен дял – 36,0%, ръст спрямо 2020 г: -32,2%

Хибриди (стандартни и меки): 533.358 единици, пазарен дял: 20,4%, ръст спрямо 2020 г: -0,9%

Електромобили: 417 347 единици, пазарен дял 16,0%, ръст спрямо 2020 г: +27,6%

Дизел: 384 518 единици, пазарен дял: 14,7%, ръст спрямо 2020 г: -51,9%

Plug-in хибриди: 267 308 единици, пазарен дял: 10,3%, ръст спрямо 2020 г: -0,5%

Метан: 7 228 единици, пазарен дял: 0,3%, ръст спрямо 2020 г:-45,5%

Други: 59 962 единици, пазарен дял: 2,3%, ръст спрямо 2020 г: +5,7%

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    Да си купи човек нов дизел през 2022 трябва да не вижда по-далече от носа си. Все повече ще се засилват ограниченията срещу отровните ДВГ.
  • #16
    Ток ( преди 2 години )
    Ей, не спряхте с това лъскане на мозъци! Я сега напишете една статийка за замърсяването при производството и утилизирането на батериите за тези така чисти електрики... А електричеството, което ползват по време на експлоатацията, дали е произвежда само от перки и панели!?! Чакам да прочета ето такива статийка...
  • #15
    Чичо ( преди 2 години )
    Е по тъпо не бях чел, има култови модели, на които дизела е Спрян 2017... Аз искам този модел еее има само хибрид.бензин, е...
  • #14
    Тисън ( преди 2 години )
    Дизелчвто си е харно: мойто Пежо 308 euro 6
  • #13
    Regards ( преди 2 години )
    И когато си пробутат електричките на простите "пишман-евро-разбирачи", колко ли ще струва тока? Колко ли ще им държи батерийката зиме? Колко време ще се запази макс. капацитет на същата? Колко ще струва да се смени с нова? Старата къде ще се рециклира? Новата, колко вредни емисии ще освободи? Колко батерийки ще се сменят, докато колата стане на 20 години и *** я купи нов внос?
  • #12
    случаен минувач ( преди 2 години )
    Метанът е най екологичното гориво, една четвърт от него е водород. При бензините водородът намалява до 1/5, 1/6, 1/7. Би трябвало много повече да се произвеждат ДВГ на метан.
  • #11
    До 13 ( преди 2 години )
    Много елементарно лъжеш. Опашки по немските бензиностанции няма и не е имало от 20 г поне. Другото е, че там колонки за дизел няма. На всяка колонка можеш да си сложиш дизел или бензин няколко вида. А това, че си кьорав и не виждаш електрички си е лично твой проблем. Явно от дизеловите сажди ти се е замъглил погледа и съзнанието. Да те светна как да ппзнаваш електричките по номера. Всеки номер завършващ с буквата Е е електричка. Много е просто, но не е за прости хора!
  • #10
    E79 ( преди 2 години )
    Щоли на колонките за дизел в Германия опашките са най-големи???? А пък за Австрия, майко мила....
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Меките хибриди са, като меките китки. Водят се хибриди, ама не са с това електромоторче за чистачки и батерия за радио. Същото е с меките китки. Водят се мъже по паспорт, ама не са... Та толкова за тези меки неща. Ако някой иска да получи пълното удовлетворение от хибридите си взема пълен хибрид. Плъгин хибридите са друга бира. Обикновено са доста тежки заради големите батерии,пробега на ток им е малък и струват доста.Като им свърши батерията започват да харчат повече.Според мен не си заслужават
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    LpgНай- доброто. Евтино (напоследък на толкова, но пак по- добре от алтернативата) и екологично. Най- добре само на бензин, но вече трябва дълбок джоб
fallback
Последни