На обявяването на годишните си продажби за изминалата 2021 година, Lexus представи официални фотографии на новия си електрически SUV. Наречен RZ 450e, моделът ще е вторият кросоувър на батерии на луксозното подразделение на Toyota, след представения през 2018 година в Женева UX 300e.
Премиерата на серийния електромобил е предвидена за есента на тази година. Новият модел ще бъде премиум аналог на Toyota bZ4X (и Subaru Solterra), като ще бъде изграден на същата глобална архитектура e-TNGA. Все още няма технически характеристики на версията на Lexus, но се очаква тя да е с по-голяма мощност от тази на bZ4X, който във върховата си версия е с 218 к.с.
На новите изображения добре може да се видят детайлите от екстериора на електрическия кросоувър. Както се очакваше, той получава собствени уникални черти, които да го дистанцират от по-достъпния Toyota bZ4X. Така например, RZ 450e е с по-различен дизайн на задните колони, а на покрива има две необичайни "перки". Отзад се вижда цяла LED лента, минаваща през капака, но порта за зареждане е на същото място като този на bZ4X.
Архитектурата e-TNGA предполага предно окачване тип МакФерсон и задно многоточково. По-рано се предполагаше, че индексът 450e загатва за по-мощно електрическо задвижване от това на bZ4X, а най-вероятно кросоувърът на Lexus ще бъде със задвижване на всички колела и ще получи собствена система за разпределение на сцеплението Direct4.
За основни конкуренти на бъдещия Lexus RZ се спрягат Mercedes-Benz EQC, Tesla Model Y, Audi Q4 e-tron и Genesis GV60. Междувремноо, луксозната марка обяви, че е продала 706 000 автомобила миналата година. От тях около 260 000 са били хибриди или електромобили. До края на десетилетието в гамата на марката ще има модели с батерии от различни класове, а до 2035 година производителят ще стане изцяло електрически.
Що се отнася до бъдещото поколение на флагманския SUV Lexus RX, очаква се новото му поколение да е с обновена задвижаваща гама, която ще предлага три хибридни опции. На върха на гамата ще е RX500h, който ще замени настоящата RX450h. Той ще е плъг-ин хибрид, като ще разчита на турбобензинов 2,4-литров мотор, който ще замени настоящия атмосферен 3,5-литров V6.
Следващият надолу в гамата ще е RX450h+, който ще разчита на атмосферен 2,5-литров двигател и електромотор, задвижван от литиево-йонна батерия. Базовият хибрид ще се нарича RX350h, който ще е еквивалентен на варианта в новия NX350h. Все още не ясно дали в задаващия се до края на годината нов модел ще се внедрява и версията с двулитров турбомотор и без батерии.