По време на все още краткия си живот кросоувърът Aston Martin DBX успя да се сдобие с няколко специални версии, получи вариант от тунинг-ателието Mansory и също така стана официален автомобил на медицинската служба на Формула 1. Сега луксозният SUV получава и „нампомана“ модификация - DBX707.
Под капака на Aston Martin DBX707 е поставен познатият V8 4.0 Mercedes-AMG битурбо, който задвижва и стандартния модел. Двигателят е оборудван с нови турбокомпресори със сачмени лагери и различна програма за управление, като мощността му е увеличена от 550 к.с. и 770 Нм до 707 к.с. и 900 Нм.
С тези си характеристики британецът уверено превъзхожда конкурентите си в лицето на Lamborghini Urus (650 к.с. и 850 Нм), Lister Stealth (675 к.с. и 881 Нм) и Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid (680 к.с. и 900 Нм), но изостава малко от Dodge Durango SRT Hellcat (720 к.с. и 875 Нм). Съответно, той е толкова бърз, колкото рекордьорът на „Нюрбургинг“ - Porsche Cayenne Turbo GT.
Ускорението от 0 до 100 км/ч при DBX707 продължава 3,3 секунди, докато обикновеният DBX с V8 се нуждае от 4,5 секунди, а хибридната версия с 6-цилиндров мотор – от 5,4 секунда. Максималната скорост на топ-версията на SUV-ито е 310 км в час спрямо 291 за стандартни варианта.
За да се постигне това, DBX е оборудван със скоростна кутия AMG Speedshift MCT 9G с мокър съединител. На задната ос е поставен нов диференциал с електронно заключване и съкратена основна двойка (предавателно отношение 3,27 вместо 3,07). Освен това са променени алгоритмите за работа на трансмисията за задвижване на всички колела, трикамерното пневматично окачване, адаптивните амортисьори, сервоусилвателя на волана и активните стабилизатори с 48-волтова бордова система.
Има и визуалния разлики - решетката на радиатора се е увеличила, формата на броните е друга, праговете и дневните светлини се е променила. Кърмата е украсена с масивен дифузьор, нов спойлер и четири изпускателни тръби.
Кабината е трансформирана със спортни седалки, фурнир Piano Black, въглеродни нишки или метална мрежа. Основните иновации обаче са превключвателят за режим на шофиране, бутоните за управление на окачването на изпускателната система, които вече са поставени на централната конзола.
Списъкът с оборудване на DBX707 се различава от обичайния DBX. В него влизат тризонов климатичен контрол, панорамен покрив, отопляеми седалки на двата реда и колела с диаметър 22 цола (срещу заплащане ще има 23-инчови) вече са „в основата“. Освен това има спирачки с карбоново-керамични дискове и апарати с 6 бутала, което позволява да се намали теглото на окачването с 40,5 килограма.
Aston Martin предвижда производството на кросувъра да започне през първото тримесечие на 2022 г., но доставките до клиентите ще стартират чак през лятото. Засега цените не се съобщават.
Още снимки на кросоувъра - вижте в галерията:
Снимки: Aston Martin