fallback

Батерията на стар хибрид се оказа по-скъпа от колата

Собственик на 8-годишен Mercedes E-Class трябва да плати 18 000 евро за нов пакет

Хибридната технология помага за драстично намаляване на емисиите на отработени газове през последните 20 години, но някои шофьори на такива автомобили вече си патят от високите сметки за ремонта им. Такъв е случаят с Раджит Сингх от Лестър, който преди 4 години си е купил E300 Hybrid от дилър на Mercedes-Benz.

Комбито е произведено през 2014 г., а мъжът е платил 27 770 британски лири (33 430 евро). Задвижването на версията E300 BlueTec Hybrid става с комбинация от 2,1-литров двигател с 4 цилиндъра, развиващ 210 к.с. и електромотор с 27 к.с. Пробегът на автомобила е бил 79 000 км, като до тази година всичко е било наред, съобщава LeicestershireLive.

Преди месец колата е започнала да създава проблеми и Сингх я е закарал на дилъра на Mercedes-Benz, от който я е купил. След проверка в сервиза се оказало, че животът на хибридния акумулаторен пакет на комбито е приключил и той трябва да бъде заменен. Обявената от дилъра цена е 15 000 лири (18 000 евро), като в тази сума не влиза труда по ремонта, който ще бъде таксуван по 200 лири (240 евро).

В случая не става дума за батерия за електромобил с капацитет 80 кВт/ч. Устройство в E300 (W212) е със същия размер като обикновен автомобилен акумулатор и произвежда само 0,8 кВт/ч. Нещата стават още по-неприятни за собственика, който проверява в специализиран сайт стойността на автомобила си към момента и тя се оказва 12 800 лири (15 410 евро).

Проверка в eBay показва, че употребявана батерия за този модел струва около 800 лири (960 евро). От британското представителство на Mercedes коментираха единствено, че клиентите са информирани за гаранцията на батерията и в случая тя е 3 години при неограничен пробег.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    След като си купих немски коли VW (2007) и Mercedes(2009) разбрах Ханса не върху качеството което някога имаха колите им а върху това как да спечели от колите като им свърши гаранционното се е специализирал. Докато на Китайските електрически коли kw е 80-100 долара на Mersedesa е средно kw 250-270 долара. Така ,че гаранционното е обикновено 2 години или 90-100 хил. км.Не напразно шефът им каза от " една кола най-добре печелим когато двигателят измине 150 хиляди км".
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Много икономични тия електрокари, бря! Цената паднала с 18000 евра, новата батерия и тя толкова. Общо около 36000 кинта без ремонта. Далавера отвсякъде. Купувай народе, че не остана!
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Заради това, хората си купуват хибриди на Тойота с 10 г. гаранция, а не немски недоразумения с електромотор за чистачки кръстили го хибрид. Тези наистина удрят дъното! Обаче не са те виновни. Докато има бал*ъци ще има и тарикати. Факт!
  • #2
    Вин ( преди 2 години )
    Тепърва ще се види реалният масраф на хибридни, плуг ин, електрически и други нови технологии!
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    *** алчните ще кажеш че ще сменя батерията на EQS
fallback
Последни