IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota запази титлата си на производител №1 в света

Японската компания е продала 9,6 млн нови коли през миналата година

Продажбите на Toyota през 2021 г. са нараснали с 10,6% и така японската производител запазва позицията си на най-продавана марка през 2021 г. Заедно с премиум-бранда си Lexus компанията е е продала общо 9,6 млн нови коли, като изпреварва основния си конкурент Volkswagen с 4,8 млн бройки.


Toyota RAV4


Ръстът на продажбите на Toyota се дължи на запасите от полупроводници и електронни компоненти, които японският производител беше натрупал и така успя да намали щетите от кризата, причинена от техния недостиг.

От Toyota отчитат сериозен ръст при продажбите на електрифицирани превозни средства. За 2021 г. техният брой е 2,6 млн, което представлява увеличение с 33,8%. Най-успешният модел на марката вече е RAV4, който изпревари Corolla.

Според Autocar, около 2,4 млн от продадените от Toyota автомобили са хибридни, което е увеличение с 27,4% на годишна база. Изцяло електрически превозни средства, реализирани от марката, са 14 407.

Общите продажби на Toyota Motor Group са 10,5 млн, като в случая са включват е резултатите на двете марки Toyota и Lexus, както и на дъщерните дружества Daihatsu и Hino. За сравнение, цялата VW Group е продала с 1,6 млн автомобила по-малко през 2021 г.

Азия си остава най-големия пазар с 3,1 млн продадени бройки (ръст от 13,2%). Следва Северна Америка с 2,6 млн (+11,3%), като Toyota за първи път стана най-продаваният производител в САЩ, прекъсвайки 90-годишната доминация на General Motors на пазара. В Европа Toyota Motor Group е продала малко над милион коли, като ръстът е 7,1%.

0 от 500
  • #12
    11 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Разбрахме за последната. Кажи сега за първата!
  • #11
    14 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    То и Макдоналдс продават много бургери. Това не ги прави добри. Тойота е последната марка на света от която бих си купил автомобил.
  • #10
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Xbr4wl ( преди 3 години )
    Имам я тази Rav 2019 bi-ton ...полу-луксозна ***.
  • #9
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Xbr4wl ( преди 3 години )
    Имам я модел 2019 bi-ton.Полу -луксозна ***.
  • #8
    11 rate up comment 11 rate down comment
    Бахама ( преди 3 години )
    С електрификацията всички марки купувани безугледно от Пиех с подкупи и държавни протекции по нацистки отидоха в небитието.За какво им е Ламборгини Бентли и Бугати та дори и Порше и Ауди.Голрми архаични двигатели без бъдеще а електрическо Ламборгини едва ли някой би искал да кара тука таргет групата е друга.ФВ върви по пътя на ГМ от 90-те години смаляване губене на марки и изчезване щото Германия няма парите да ги спасява както Сащ направиха с ГМ повремето на Обама
  • #7
    1 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ми, то шушляците, само минавате оттам, други ги купуват!!
  • #6
    20 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Вярно е #7, че ВАГените са много отблъскваща фирма и все повече хора го разбират. По продажбите се разбира, а глупостите за липсата на чипове е приказка за наивници. Представителствата на ФВ в германия пращят от непродадени коли. Всеки ден минавам покрай 2 и виждам едни и същи коли стоят и никой не ги купува. Чиповете ли са причина, че колите им стоят непродадени?
  • #5
    11 rate up comment 20 rate down comment
    Оризарин ( преди 3 години )
    Много отблъскваща фирма.
  • #4
    8 rate up comment 24 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    ква е тая койота с 300 скопени коня и 220 нм спъната на 180 км. и с cvt кутия явно клиентите на койота и представа си нямат от автомобили
  • #3
    17 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Фолк с Ваген бавно, но сигурно се отичат в канала, където им е мястото. С лъжи, измами и манипулации, няма как да съществуват дълго. Отдавна съм го казал, че ще им дойде времето и то се вижда, че идва. Не става да ти продават купчина ламарина с части от китай сглобени в немско от дюнерджии и камилари да ти искат една торба с пари и това да продължава дълго.