Продажбите на Toyota през 2021 г. са нараснали с 10,6% и така японската производител запазва позицията си на най-продавана марка през 2021 г. Заедно с премиум-бранда си Lexus компанията е е продала общо 9,6 млн нови коли, като изпреварва основния си конкурент Volkswagen с 4,8 млн бройки.

Ръстът на продажбите на Toyota се дължи на запасите от полупроводници и електронни компоненти, които японският производител беше натрупал и така успя да намали щетите от кризата, причинена от техния недостиг.
От Toyota отчитат сериозен ръст при продажбите на електрифицирани превозни средства. За 2021 г. техният брой е 2,6 млн, което представлява увеличение с 33,8%. Най-успешният модел на марката вече е RAV4, който изпревари Corolla.
Според Autocar, около 2,4 млн от продадените от Toyota автомобили са хибридни, което е увеличение с 27,4% на годишна база. Изцяло електрически превозни средства, реализирани от марката, са 14 407.
Общите продажби на Toyota Motor Group са 10,5 млн, като в случая са включват е резултатите на двете марки Toyota и Lexus, както и на дъщерните дружества Daihatsu и Hino. За сравнение, цялата VW Group е продала с 1,6 млн автомобила по-малко през 2021 г.
Азия си остава най-големия пазар с 3,1 млн продадени бройки (ръст от 13,2%). Следва Северна Америка с 2,6 млн (+11,3%), като Toyota за първи път стана най-продаваният производител в САЩ, прекъсвайки 90-годишната доминация на General Motors на пазара. В Европа Toyota Motor Group е продала малко над милион коли, като ръстът е 7,1%.


0