IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota запази титлата си на производител №1 в света

Японската компания е продала 9,6 млн нови коли през миналата година

Продажбите на Toyota през 2021 г. са нараснали с 10,6% и така японската производител запазва позицията си на най-продавана марка през 2021 г. Заедно с премиум-бранда си Lexus компанията е е продала общо 9,6 млн нови коли, като изпреварва основния си конкурент Volkswagen с 4,8 млн бройки.


Toyota RAV4


Ръстът на продажбите на Toyota се дължи на запасите от полупроводници и електронни компоненти, които японският производител беше натрупал и така успя да намали щетите от кризата, причинена от техния недостиг.

От Toyota отчитат сериозен ръст при продажбите на електрифицирани превозни средства. За 2021 г. техният брой е 2,6 млн, което представлява увеличение с 33,8%. Най-успешният модел на марката вече е RAV4, който изпревари Corolla.

Според Autocar, около 2,4 млн от продадените от Toyota автомобили са хибридни, което е увеличение с 27,4% на годишна база. Изцяло електрически превозни средства, реализирани от марката, са 14 407.

Общите продажби на Toyota Motor Group са 10,5 млн, като в случая са включват е резултатите на двете марки Toyota и Lexus, както и на дъщерните дружества Daihatsu и Hino. За сравнение, цялата VW Group е продала с 1,6 млн автомобила по-малко през 2021 г.

Азия си остава най-големия пазар с 3,1 млн продадени бройки (ръст от 13,2%). Следва Северна Америка с 2,6 млн (+11,3%), като Toyota за първи път стана най-продаваният производител в САЩ, прекъсвайки 90-годишната доминация на General Motors на пазара. В Европа Toyota Motor Group е продала малко над милион коли, като ръстът е 7,1%.

0 от 500
  • #22
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До #27 ( преди 3 години )
    Абе ***, ти къде пък гледаш по шоурумовете с 2 лв в джоба. В момента в Порше Изток имат налични цели 8 броя. ***
  • #21
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Курт Вагенщайн ( преди 3 години )
    Дилемата пред фолксваген била дали да продължи да произвежда кренвирши,за да догонят тойота в продажбите..
  • #20
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Шоурумовете на ВАГ са пълни с таралясници. Пращят от коли и никой не ги купува. Явно не е от липсата на коли, а просто хората не ги искат. А защо не ги искат? Явно има защо...
  • #19
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    В тази криза е нормално хората започнат да избират по-внимателно това, което купуват и карат. Всеки започва да цени всяка стотинка и поради тази причина надеждните, здрави, технологични и икономични марки, като Тойота ще продължават да качват продажбите за сметка на марки, като ФВ, които разчитат, чрез лъжи и манипулации да са нещо в автоиндустрията. Е няма как да стане. Пазара отсява плявата от зърното. А вмирисания мазен дюнер се разваля точно толкова бързо, колкото всеки ФВ.
  • #18
    10 rate up comment 5 rate down comment
    До 23 ( преди 3 години )
    За Тойота адски мбого хора си дават парите и явно има защо американците ги наричат булетпрууф а те разбират много от коли и имат и пари.Тойота имат малко слаби модели Камри Хайлукс Тундра Ланд Крузер и тн. Лексусите също са здрави и качествени физайна е въпрос на вкус на мен не ми харесва но товя е мое мнение.Здрави коли и качествено направени с добри материали за цената си надеждни двигатели и ходовя част.
  • #17
    7 rate up comment 9 rate down comment
    до 20 ( преди 3 години )
    Искаш да кажеш, че Европа е нещо по-голямо и важно от целият свят? Отдавна съм забелязал, че си доста глуповат с ниско самочувствие, но чак толкова зле не съм мислел, че можеш да си. Вместо да видиш цифрите и да си направиш равносметка, че Тойота продават 2 пъти повече автомобили и да си зададеш въпроса защо, ти продалжаваш да пишет такива ***-умни неща, каквито ги пишеш години наред и репертоара ти е един и същ. Вместо да прогресираш ти деградираш. Огледален образ на любимата ти марка си.
  • #16
    12 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ако сравняваме колите с храна, което е изключително глупаво нещо, то щом Тойота е Макдоналд, то ФВ е шкембе чорба или вмирисан дюнер. Всеки сам избира какво да яде и да кара според металната нагласа, която има. Виждаме, че ФВ феновете намаляват, което означава, че все повече хора осъзнават, че да караш и ядеш Б0к-луци не е най-доброто нещо. Разбира се трябва малко акъл да имаш и да го ползваш по предназначение.
  • #15
    18 rate up comment 11 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 години )
    Как сте вагонетки? Тая година колко милиона глоби ще платите за непокриване за стандартите за емисии? Ха-ха-ха, технологични джудженца молещи се на китайчетата за повече батерии, ако може евтини..
  • #14
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Тесланар ( преди 3 години )
    Я, феновете на Трошла пак акаt безогледно под тема, която няма нищо общо с американския Трабант.
  • #13
    10 rate up comment 12 rate down comment
    фалафел ( преди 3 години )
    Макдоналд са си много губави бургери но товя дюнерджиите от ФВ няма как да го разберят