fallback

Пълен хаос с поръчките и доставките на нови коли в Германия

Близо 15 000 поръчани автомобила не са доставени в срок на клиентите

Ситуацията с доставките на нови автомобили е като навсякъде по света – поръчаните коли се бавят, а това изнервя както търговците, така и клиентите. Проблемът обаче е на път да стане още по-голям, смята вицепрезидентът на асоциация на германския автомобилен транспорт (ZDK) Томас Пекрун.

„В момента автомобилните производители и вносителите прехвърлят проблемите си към дилъри и клиенти. Търговците непрекъснато се оплакват от увеличаване на броя на направените от тях поръчки, което доскоро се случваше предварително рядко – по правило, когато на някой модел му предстои смяна на поколения. Сега обаче това е всекидневие и е голям късмет, ако някой клиенти си поучи колата в конфигурацията, която е поръчал“, обясни Пекрун.

Проучване на асоциацията за януари показва, че 80% от общо 884 дилърства на различни марки съобщават за подобни случаи с доставките. Към момента над 14 600 вече поръчани нови автомобили все още не са пристигнали при собствениците си, въпреки че сроковете за доставка са изтекли отдавна.

„Това са големи числа. Обикновено подобни неща се случват рядко – може би 2-3 годишно в една автокъща. Сега при някои от тях закъсняват по 100 и повече коли. Нали можете да си представите какво мислят клиентите за този търговец? Човек остава с впечатление, че производителите и вносителите не правят нищо, за да подобрят ситуацията и просто прехвърлят проблема на дилърите и клиентите. Те, от своя страна, не могат да сторят нищо, но са много изтощени от дългото чакане“, казва Пекрун.

Той допълни, че честа практика напоследък е клиентите да не получават колата в конфигурацията, в която са я поръчали. В повечето случаи обаче производителят и вносителят не предлагат компенсация както за забавянето, така и за грешката. А това е напълно неприемлива ситуация за един цивилизован пазар, особено след като той претърпя пасивен срив през 2021 г.

Снимка: ZDK

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Личи си че хората тук в чата не са били за по дълго в Германия и дрънкат яко безмислици. Но нали сте цъфнали всички в Бг, та положението в Германия ви бърка в очите. Саботажи на Тесла, само тъмни анадолски субекти по улиците и т.н. То ако е така нямаше да им функционира идеално економиката. За това повечето в Бг купуват немски коли които те биха исхвърлили от употреба. Но нали всичко виждате конспиративно и упаднало и всеки знае повече от всекиго и все други са виновни за вашето недоволство.
  • #11
    FenIX ( преди 2 години )
    Ама тия хора все едно падат от Марс. От 1 година се знае че има проблем с чиповете и производителите на коли няма какво да направят след като доставките на пипове са драстично намалели. А тоя дето разправя че Тойота и тн. Намали проблем защото сами си ги правили - пълни глупости. Ако беше така защо точно Тойота спират фабрики поради липса на чипове?
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Само да ти кажа, че "великата" Германия е толкова велика, че източва другите държави от ЕС, като прави големи дотации на собствените *** които произвежда и ги налага чрез търговсите вериги, като убива производството по места и превръща населението в консуматори на които им взема парите и ги изнася в Германия. Послечаст от тези пари ги разпределя така, че уж са най-големият инвеститор, но са по-скоро най-големите мошеници. Хитлер не успя с война, но сега завладяха Европа с икономически средст
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Да бе да! Единствената полза е за ония от колониите, дето сега напълниха Франция ... иии доста френски девойки! Германия и без колонии е с промишленост и икономика номер 1 в Европа и трета в света, а кажи къде е Франс?!? Владели били половината свят..... ама некой друг път!!
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Къде сравнявате Велика Франция владееща половината Свят с територии в Африка Латинска Америка и до Австралия където слънцето никога не залязва с кло зета германия.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    При 2-3 млн продажби тези 15 000 не са чак такъв проблем.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз Съм в Германия, но ти явно не си стъпвал във Франция - там какво чудо е с "преселници" от Африка си нямаш представа!
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    То у нас и досега беше така с конфигурациите. Поръчваш кола на 150 хил. км,, а ти докарват кола на 300 хил. км.
  • #4
    до#3 ( преди 2 години )
    Ти в германия бил ли си някога? В Берлин ходил ли си последните години. Разходи се и ела пак да ми приказваш за Франция! На центъра на Александърплатц не можеш да чуеш немска реч. Навсякъде тарамбуки. Това са хората на Меркел! Пълно е със забулени с фереджета и ходят, като пингвини с по 5-6 и повече мангустерчета. Дюнерджийници на всеки ъгъл с тъмни анадолски субекти вътре. Ама кво да ти разправям, ходи го виж с очите си и тогава ми говори за Франция и немското качество произведено от дюнерджии.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Моят Модел 3 пристигна навреме миналата година и не съм чакал повече отколкото са ми казали при сключването на договора, а дори напротив дойде седмица по-рано. До колкото знам при Тойота, Хонда и Субару също няма закъснение, защото сами си правят чиповете. Хората се оплакват най-много от ФВ и Ауди, защото техните са от Китай и от там има проблем с производства и доставки.
fallback
Последни