IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Citroen спря най-малкия си модел, за да го замени с още по-малък

След 17 години производство хечбекът C1 официално отива в пенсия

Френската компания Citroen произведе последната бройка от най-малкия си автомобил - C1, като тя слезе от поточната линия на завода в Чехия. Моделът се задържа на конвейера цели 17 години, но след като загуби битката с Toyota Aygo и Fiat 500, отива в пенсия.


Citroen C1


Първата генерация на C1 излезе през 2005 г., а през 2014 г. малкият хечбек смени поколенията. Доскоро той се сглобяваше на един конвейера заедно с Toyota Aygo и Peugeot 108 в завода на чешката компания Toyota Peugeot Citroen Automobile Czech (TPCA). В крайна сметка обаче двата френски модела вече са спрени от производство, докато Aygo продължава напред.

В Citroen считаха C1 за „съвършено навременен“ автомобил и до известна степен това беше така. Моделът беше беше оборудван със 7-инчов сензорен екран с функция Mirror Screen, която може да дублира функциите на смартфон, както и много опции за персонализиране, включително двуцветен цвят на корпуса. Това обаче не му помогна в битката с конкурентите, въпреки нелошия резултат – 1,2 млн. продажби, и той вече е история.


Citroen Ami


Френският производител обаче не се отказва от малките коли и ще залага на още по-компактен електрически автомобил. Това е Citroen Ami, който вече е много популярен във Франция, тъй като може да се управлява от хора, навършили 14-годишна възраст, а зареждането му от домашен контакт отнема само 3 часа.

В компанията се надяват, че раздялата с C1 може да бъде компенсирана и от появата на нова версия на по-големия модел C3. Тя се казва You, като е по-евтина от топ-версията на C1 – Flair, но още в базовото оборудване влизат климатик, подгряване на огледалата, круиз-контрол, система за предупреждение за напускане на лентата, фарове срещу мъгла и др.

0 от 500
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ами ще е успешен защото колите в основната си част се купуват от кяр шеринг компании а Ами е чудесен за наемане автомобил в градския център особено в туристическа държава лато Франция в градовете като Париж Лион и тн.Личните автомобили ще стават все по-мялко особено с електеификацията просто са по-скъпи и по-малко хора ще си ги купуват.
  • #2
    10 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тойота им даде шаси, технология и двигател, но франсетата се изложиха за пореден път. Не зная как става, но Айго винаги е било в челото по надеждност, а франсето под средата. Явно не е само до поточната линия. Между другото в големите европейски градове е пълно с коли Айго с тях разнасят пици и храна за в къщи. Въртят по мн.км.и колите са здрави и икономични въпреки това. Знаете как се кара служебна кола. Тези явно си ги бива при такава експлоатация.
  • #1
    7 rate up comment 3 rate down comment
    С0 ( преди 3 месеца )
    Ще го заменят с С0, който ще е велосипед.