Френската компания Citroen произведе последната бройка от най-малкия си автомобил - C1, като тя слезе от поточната линия на завода в Чехия. Моделът се задържа на конвейера цели 17 години, но след като загуби битката с Toyota Aygo и Fiat 500, отива в пенсия.
Първата генерация на C1 излезе през 2005 г., а през 2014 г. малкият хечбек смени поколенията. Доскоро той се сглобяваше на един конвейера заедно с Toyota Aygo и Peugeot 108 в завода на чешката компания Toyota Peugeot Citroen Automobile Czech (TPCA). В крайна сметка обаче двата френски модела вече са спрени от производство, докато Aygo продължава напред.
В Citroen считаха C1 за „съвършено навременен“ автомобил и до известна степен това беше така. Моделът беше беше оборудван със 7-инчов сензорен екран с функция Mirror Screen, която може да дублира функциите на смартфон, както и много опции за персонализиране, включително двуцветен цвят на корпуса. Това обаче не му помогна в битката с конкурентите, въпреки нелошия резултат – 1,2 млн. продажби, и той вече е история.
Френският производител обаче не се отказва от малките коли и ще залага на още по-компактен електрически автомобил. Това е Citroen Ami, който вече е много популярен във Франция, тъй като може да се управлява от хора, навършили 14-годишна възраст, а зареждането му от домашен контакт отнема само 3 часа.
В компанията се надяват, че раздялата с C1 може да бъде компенсирана и от появата на нова версия на по-големия модел C3. Тя се казва You, като е по-евтина от топ-версията на C1 – Flair, но още в базовото оборудване влизат климатик, подгряване на огледалата, круиз-контрол, система за предупреждение за напускане на лентата, фарове срещу мъгла и др.