След години на търкания и спорове алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi обяви нова единна стратегия за бъдещето, която определя точното място на всяка марка на глобалните пазари и степента на споделяне на технологии. На съвместна пресконференция главните изпълнителни директори на трите компании - Лука де Мео, Макото Учида и Такао Като - оповестиха новата "пътна карта 2030".
Шефът на Mitsubishi Такао Като разяснява как ще се споделят платформите в бъдеще
"Моделът на нашия алианс е уникален, но доказал успешността си: в продължение на вече 22 години ние надграждаме над нашите различни култури и силни страни за обща полза", заяви Жан-Доминик Сенар, председателят на сдружението. Той потвърди, че основната цел на алианса е да постигне пълна въглеродна неутралност до 2050 година.
15-те най-важни точки от плана на алианса (ГАЛЕРИЯ):
В същото време фирмите обещават "интелигентно разграничаване" между моделите, които до 2026 година вече ще са общо около 90 за всички марки. Основно това разграничаване ще се случва чрез дизайна и чрез различния подход към функционалността.