fallback

Многото технологии на борда правят автомобила по-опасен

Експерти са на мнение, че голяма част от тези системи допълнително разсейват шофьорите

На всеки шофьор се случва да прояви разсеяност, докато е зад волана. Случва се, той да гледа телефона си, радиото или навигацията на автомобила и вдига погледа си навреме, за да избегне дупка, друг автомобил, животно или нещо друго на пътя. Понякога обаче реакцията на водача закъснява и последствията са сериозни.

Според канадски експерти по автомобилна безопасност, вината за това до голяма степен е и на производителите, които улесняват разсейването на шофьорите, тъй като интегрират все по-сложни системи в техните превозни средства. Това претоварва мозъка на човека зад волана и му пречи да се концентрира, за да предпази себе си и останалите на пътя.

„Това е основен и нарастващ проблем. Управлението на тези системи става все по-голяма предизвикателство за хората“, твърди Йън Джак от Канадската автомобилна асоциация, цитиран от Canadian Press.

Експертът и неговият екип са провери независими тестове, които показват, че дори дейности като хранене и разговори с пътник могат да разсеят шофьорите достатъчно, за да нарушат способността им да разпознават и реагират на опасни ситуации. По-голям проблем обаче се оказват все по-сложни информационно-развлекателни системи, поставяни в автомобила, като върхът бе достигнат през декември. Тогава Tesla се съгласи да попречи на шофьорите и на пътниците в нейните коли да играят видео-игри на таблото, но това стана едва след като Националната Администрацията за безопасност на пътното движение (NHTSA) започна официално разследване на тази функция.

Проучване на Университета в Юта и на организацията AAA Foundation for Traffic Safety установи, че работата на информационно-развлекателните системи в съвременните автомобили поставя такива изискване към водача, че някои изпълнението на някои задачи могат да отнемат повече от 48 секунди. Според канадските експерти, всяка четвърта катастрофа с фатален край в страната се дължи именно на разсейване при шофирането.

Посочва се още, че работата с многото системи и функции в новите автомобили е по-сложна на производителите са под огромен натиск да поставят гигантски екрани в колите. Причината е, че клиентите вече са свикнали да живеят целия си живот чрез своите смартфони и искат същата технология в своите автомобили. С внедряването на тези системи компаниите привличат повече хора в шоурума, но в същото време те не са чак толкова страхотни на пътя.

Според специалистите, решението на проблема е в автономните системи за движение, които се разработва в момента. Наскоро Mercedes обяви, че неговата S-Class е първият автомобил в света, който разполага със система за автономно движение от ниво. Звучи страхотно, но реалността е различна, тъй като системата Drive Pilot работи само на магистрали и той при скорост до 60 км/ч.

Всичко това означава само едно – създаването на безпилотни превозни средства, в които шофьорът ще може да гледа филм или да рови в социалните мрежи, е все още далеч и дотогава човекът зад волана трябва да се съсредоточи върху основното си задължение, тъй като отговорността за случващото се е изцяло негова.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Затова ги поръчвайте базови модели тъкмо ще спестите някой лев.
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Истината е, че шаренийката продава. Също така е ясно, че хората бърникат из менютата докато карат. Аз лично хич не съм по тия работи, докато си гледам GPS-а, усещам, че изтървам какво става около мен. Но младите не ги бърка - и да сгазят някого, то като на игрите, ще се съживи.
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Колкото по-калпав е шофьора, толкова повече електронни асистенти са му нужни
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Скоро не бях чел по-нескопосано написана статия. Не четете ли преди да публикувате бре? : "че някои изпълнението на някои задачи" "че работата с многото системи и функции в новите автомобили е по-сложна на производителите са под огромен натиск"
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    До 6. Айде да не споменавам как Камрито спря ударно на една пешеходна пътека на която нямаше никакви хора. Зад нас един камион как ни се израдва просто не е истина!
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    старият рев за електрониката, демек електрониката е лоша, щото се чупи, а ние не можем да си я поправим, следва рев за западните империалисти....
  • #8
    Xxl ( преди 2 години )
    Първо да забранят телефоните за пешеходец на зебра, в колата не може, на пътя може, е щом не може телефон, защо колите са бъкани с компютри и все повече функции са през тъч...доказано е, че бутоните създават моторика за цял живот...пример...превкл..на мигачите...чистачките ...клаксона...другите функции да спират след 35 км/час...
  • #7
    Наблюдател ( преди 2 години )
    Така е с новите гей и кифломобили!
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    През 30 сек пищи ако не си хванал волана. Така, че поне с една ръка трябва да го държиш през 30 сек., защото не само издава звуков сигнал, но след 1 мин. Ако не хванеш волана системата автоматично се изключва. Хубавото е, че от Тойота не залитат по дигиталните копчета, а имаш физически за всичко дори и на навигацията и мултимедийната система, която е хем тъч, хем с физически бутони. Наистина нещата са направени хем да улесняват водача, хем да бъде всичко максимално безопасно.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Адаптивния круиз контрол на Тойота е страхотен. Разпознава хора, колоездачи, предмети, препятствия и животни на пътя и ако нещо се изпречи спира. Системата за следене на лентите е много усъвършенствана. Може да няма маркировка и пак те държи в пътя. Направена е така, че хваща края на пътното платно и се движи по него дори без маркировка, което много ме учуди. До сега не го бях виждал в други автомобили. Така, че спокойно мога да се разсейвам, въпреки, че не го правя.През 30 сек пищи ако не си
fallback
Последни