IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Може ли Hyundai Ioniq 5 да свали Tesla Model Y от върха?

Корейският модел се противопоставя повече от успешно на лидера в сегмента (ВИДЕО)

Tesla Model Y е лидер в сегмента на компанията кродоувъри, но постепенно на пазара се появяват сериозни конкуренти. Един от тях е Hyundai Ioniq 5, който беше сравнен директно с американския модел от екип на Edmunds. И резултатите от теста са доста любопитни.


Hyundai Ioniq 5


За теста беше избрана версия на Model Y с най-високо оборудване и система за автономно движение. Като параметри кросоувърът на Tesla изпреварва Ioniq 5, като предлага много повече място за съхранение в предната част, както и по-голям багажник. Въпреки тези предимства обаче Model Y губи от новия си съперник.

Първо, в реалния свят Ioniq 5 успя да измине 434 км с едно пълно зареждане на батериите, което е повече от обявения от EPA (Агенция за опазване на околната среда) пробег от 411 км. В същото време Model Y измина 423 км, което е много по-малко от обявените от Tesla 487 км.



Освен това, корейският модел е и по-евтин, а в директното сравнение се оказва и много по-тих от Tesla. Още в първия ден от кабината на Model Y се чуват външни скърцания и шумове, докато салонът на Ioniq 5 е много по-обезшумен, а също така изглежда по-добре.

На всичко отгоре Ioniq 5 реагира по-бързо и на натискането на педала, въпреки че като ускорение отстъпва на своя съперник. Основното му предимство обаче си остава цената, която дори при топ-версията на модела стартира от 54 500 долара (базовият вариант струва 39 700 долара). За сравнение базовият Model Y е оценен на минимум 58 990 долара.

Снимка и видео: Edmunds

0 от 500
  • #21
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Алекс ( преди 5 месеца )
    Който може да си позволи най-доброто,ще си купи Тесла.
  • #20
    1 rate up comment 2 rate down comment
    IM-A-дртиВайтБoй! ( преди 5 месеца )
    И след снесената инфо да добавя, че в световно изражение общо GENESIS-продажбите възлязоха на цифрата 128'300 бр., което в относително отн-ие прави ТОЧНО 45 %-ово чувствително увеличение, което много малко брандове са могли да го постигнат, изключая ТЕСЛА,бира се. И да не пренебрегнем основополагащият ФАКт, че това е 1 изключително високо-качествена+здрава лУкс-машина достъпна за СРЕДНАта класа, след като цените започват от 100К докъм ТОЧНО 150 хил. ЛЕВА за най-висшия модел супер-лимото G90!
  • #19
    0 rate up comment 3 rate down comment
    IM-A-дртиВайтБoй! ( преди 5 месеца )
    Не вервам ЙОНИКА да"свали"ТЕСЛА от пиедестала, макар че е с по-красив дизайн, но съм дълбоко убеден, че в скоро време GENESISът ще отвее Герман.еМБечката, щото само за '21 год. е УТРОИЛА щатските си продажби, доближавайки 50К бройки, а пък СУВът /пуснат в края на 2и20та!/ в Кенъда е отбелязал 5-кратно увеличение - 1530 броя. А За тази НОВа Година мулти-лУкс-брандът на тези готини епикУрейци обещава да ги докара ОБЩО в световен мащаб до 200 хил.НИКАК НЕ е лошо за 5-годишна авто-марка, нали!
  • #18
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Докторът ( преди 5 месеца )
    До 15.За мене тази кола изобщо не струва 120 000 лева.Това е ужасен автомобил за тези пари.Аз очевидно не съм от таргет групата на тази кола.Жени и мъже над 40 година - това е таргет група на тази кола.
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Щирлиц ( преди 5 месеца )
    Мнооого важна новина.
  • #16
    7 rate up comment 2 rate down comment
    5 дена залежали ( преди 5 месеца )
    Тези простотии със залежали електромобили от къде си ги вадите не знам но сигурно за това се чака толкова месеци за доставка на Тесла и не само разбира се
  • #15
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До 10 ( преди 5 месеца )
    За 30 - 40 К вече можеш да си купиш някоя малка градска колица без много екстри. Електрически СУВ за под 100 К трудно ще намериш.
  • #14
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Абе Теслата имала система за автономно движение бе! Ха-ха-ха-ха! За менте разхода и кофти сглобката пък има ли смисъл да говорим.. Автомобил за изперкалници.
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Докторе ( преди 5 месеца )
    Защо смяташ това за недостатък? За да се направят големи продажби на един автомобил, трябва да можеш да го произведеш в големи количества. Не знам дали е имало Тесла в наличност, но очевидно са се справили добре след като с 34 783 бр. са на второ място по продажби след Корса и са продали повече бройки, отколкото Volkswagen golf и polo, мини, Mercedes a class, ford puma и Toyota yaris. А при електромобилите да не говоримKia Niro EV - 12 271Volkswagen ID.3 - 11 032Nissan LEAF - ...
  • #12
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Фф ( преди 5 месеца )
    Все едно да сравняваш круши с ябълки.Теслата е много по мощна.Зарежда се много по-бързо.И е модел на 5 г.От модела от Берлин с новите батерии ще идва съвсем друга кола.Ионик няма ъпдейто over Air...