IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW i4 срещу Tesla Model 3: първи сблъсък в реалния свят

Може ли баварският седан да се пребори с лидера в сегмента? (ВИДЕО)

Само преди няколко години Tesla нямаше никакви твърди конкуренти, но времената се промениха. Сега повечето производители предлагат конкуренти електромобили, като това важи особено за компании Hyundai, Porsche и BMW, които са особено активни в последно време..


BMW i4 vs Tesla Model 3


Най-подценявано от тази група изглежда BMW i4, което най-после беше изправено в реални условия срещу Tesla Model 3 Performance. Тестът беше направен от Мат Уотсън от Carwow, който сподели своите впечатления от директното противопоставяне на двата електрически модела. За сравнението той избра версия i40 M50.

BMW i4 е първият пряк конкурент на марката на продукт на Tesla и това е ясно от данните му. M50 използва два двигателя, за да генерира мощност от 540 к.с. При Tesla Model 3 Performance моторите също са два, като развиват 480 к.с. Батерията на бавареца е с капацитет 81 кВт/ч, докато тази на Model 3 има 77 кВт/ч.

Цените са приблизително еднакви – i4 започва 65 000 долара, докато Tesla стартира от 58 000 долара. Електрическото BMW обаче ползва кредит от 7500 долара, докато при Model 3 такъв няма. Какво обаче се в реалния свят?



Според Мат Уотсън, Tesla не оставя шансове на съперника си. Model 3 може и на се толкова мощен, но това не си личи, тъй като се изстрелва от 0 до 96 км/ч за 3,6 секунди, докато i4 се нуждае от 4,2 секунди. Не всичко обаче е скорост, като електрическото BMW превъзхожда като качество на материалите и оборудване, но това не е достатъчно, за да спечели подобно сравнение.

„Tesla е по-евтина, по-бърза и може да отиде по-далеч. Американската агенция за опазване на околната среда (EPA) изчислява, че Model 3 може да измине 507 км, докато BMW ще спре след 434 км при същото шофиране. Затова и ще трябва да изчакаме още малко, за да може някой да извади електромобил, който да победи Tesla”, категоричен е Уотсън.

Снимка и видео: Carwow

0 от 500
  • #44
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Фф ( преди 3 месеца )
    Аз не карам Тесла, единствено и само защото не ми харесва като визия - говорех за техниката вътре в нея.Ама да кажеш, че това недоразумение Х5 е "кола" и то да я сравняваш с коя и да е Тесла е смешно...... само Х6 е по грозно де....
  • #43
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Ффф ( преди 3 месеца )
    Потърсете в нета интервюто на гл. инженер на Тойота.Всички са поне 5 г след Тесла. Начина по който техния хардуер и софтуер работят - никой не може да го постигне.Три букви - КПД и в добавка ефективност! 480 кс - по бърз , и по надалеч с 10 % по малка батерия( за това е и по-лек).Почти всички инженери от завода в Берлин за бивши такива от Мерцедес тук.БМВ х5 е най-голямото техническо недоразумение- само тъпоумни индивиди от Изт. Европа го карат
  • #42
    5 rate up comment 1 rate down comment
    BENZIN ( преди 3 месеца )
    Да питам, защо сте ми изтрили всички коментари. Явно и вие и вашите роднини от женски пол искате да се повозите в Х5тица. И на вас казвам, чакайте на Лешникова Гора, тъмно синьо BMW X5 M50i, с номер 0055, ще ви дам да я пипнете, да се порадвате, може и да се по снимате. Доказвате за пореден път, че сте смешна страница, със смешни служители в редакцията.
  • #41
    3 rate up comment 2 rate down comment
    BENZIN ( преди 3 месеца )
    Не знам защо ми изтрихте коментара, в отговор на 39. Кое в това, че е комплексиран панелкаджия с щайга на 30г., не е вярно и че трябва да преживее комплекса за малоценност и това, че гледа истинските коли и приплаква. А това за дебелите чичковци е точно коментар на комплексиран гоуфър, а както плюе БМВ, ако седне в нова Х5тица, ще се разреве, ако тръгнеш да го сваляш.С моята кола, още доста време ще влизам на всякъде и ако поискам ще си купя електричка, но ти му мисли.
  • #40
    6 rate up comment 1 rate down comment
    BENZIN ( преди 3 месеца )
    TSLA. Точно ти не ми говори за премиум, защото БМВ няма кой да ги бие по материали и качество на изработка. Никъде не пише, че премиума трябва да има голям багажник.Динамиката му е по добра от на Тресла и това се вижда на клипа, теглото е заради истинските материали, а не пластмаса от турски легени.Вие нарко зависимите феновете на Наркомъск имате изкривено чувство за премиум, това е защото не сте сядали в Тресла, а не сте сядали и в друго освен 30годишна дизеларка и за това мразите двг, нормално
  • #39
    1 rate up comment 6 rate down comment
    TSLA ( преди 3 месеца )
    Не е ясно до днес кое на бавареца му е 400 кила отгоре. И с какво го компенсира? С по-висок разход, по-къс пробег, по-слаба динамика, по-малко място за багаж и по-висока цена? Аа не така. Ако ще си премиум, треа и продуктът ти да е премиум, не само на приказки
  • #38
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    БМВ са между 5-10 години зад Тесла. И то не само те, ами и всички останали производители.
  • #37
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Баварец ( преди 3 месеца )
    До 42: БИнзинчо, с тая щайга или сандък, както искаш го наричай си аутфит Гълъбец! Това Х5, че и бИнзин си тотално демоде. По-добре е от xd, ама коя ще се качи при теб, при положение, че от утре няма да можеш да влизаш в града!? Тоя сандък е да копае нивата, да оре и т.н. Дори да приемем, че си с правилната марка, то това х, микс, не прилича на кола, а в такива се возят плешиви и дебели чичковци, а в подлакътника има яко сини хапчета, че самолета се не вдига!?!Кой ще вземеш за чистач, като 500 л
  • #36
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    има два етапа в развитието на човека до преди да се качат в тесла и след това
  • #35
    11 rate up comment 16 rate down comment
    Propov ( преди 3 месеца )
    Ха ха ха Тесла срещу БМВ. Да, Тесла ускорява с 0.5 сек по бързо и изминава с 10% повече, но ако не се разпадне. Аз в тази кола нямам никакво доверие. Сядал съм вътре. То такава калпава сглобка няма и при първите Дачии. Вътре всичко дрънчи на кухо, хлопа има фуги като Гран Каньон. Така де, освен секунди и километри значение има и как се чустваш в колата. А който има вкус и усет за колите, няма как да предпочете Тесла пред БМВ.