fallback

Чистачките не работят добре - използвайте клещи и парцал

Най-ефективното решение на проблема беше и си остава замяната на старите с нови

По време на движението на чистачките по стъклото често се появяват характерни пролуки - места, където мръсотията остава. Вашето оборудване за почистване на стъклото вече не се справя с основната си задача. А на всичкото отгоре започва да се появява ужасно досадно скърцане. Повечето от проблемите с чистачките на предното стъкло възникват в резултат на ненавременна грижа за тях. За щастие в повечето случаи решаването на проблема не е трудно.

На първо място, трябва да установите в коя чистачка е проблемът. За да направите това, трябва да се извърши внимателна визуална проверка на чистачките, докато работят. След това трябва да разберете в какво положение е гумената лента на чистачката по време на работа. В статично положение гребенът на перото трябва да е перпендикулярен на стъклото. 

По време на работа на чистачките същият гребен трябва само леко да изостава основната част на перото. Най-често характерното скърцане се появява, когато цялата гума, която контактува със стъклото забележимо се свива от едната или другата страна по време на работа. Също така може да възникне скърцане и поради факта, че рамената са започнали да притискат гумените пера твърде силно към стъклото.

Всички описани проблеми могат да се решат с обикновените клещи, както и с чист, плътен парцал. Поставяме тъканта върху металното рамо на чистачката, след което внимателно го огъваме с клещите в посоката, необходима за подравняване на конструкцията. Понякога може да се наложи да огънете рамото и леко встрани от стъклото, за да намалите натиска. Това ще позволи за известно време да се отървете както от скърцането, така и от пролуките с мръсотия по време на почистване на стъклото. Единственото условие е корекциите да са минимални и прецизни.

Освен това има много други "народни" начини за възстановяване на прецизната работа на чистачките. Някой препоръчват „заточване“ на старата гумена лента на чистачките с финозърнеста шкурка. Други съветват гумата да се потапя в различни съединения, например да се третира с чист спирт. Всъщност повечето опити за "спестяване" от смяна на чистачки на предното стъкло не водят до нищо добро. Нито потапянето, нито заточването не решават проблемите с чистачките, дори и за кратко време. В допълнение, силно не се препоръчва да се опитвате да смажете гумените ленти със силикон или глицерин. Такива експерименти само ускоряват износването.

Най-ефективният начин за поправяне на чистачките беше и си остава замяната на старите с нови. В допълнение, силно се препоръчва да се приложи набор от превантивни мерки, за да се увеличи максимално живота на чистачките. За да направите това, достатъчно е да се уверите, че чужди предмети, като листа и клони, не попадат под оборудването. Също така при е добре по-често да миете предното стъкло със специални препарати. Не забравяйте да използвате качествен почистващ препарат за стъкло. Не използвайте обикновена вода. Всички тези прости съвети значително ще улеснят и удължат живота на гумените ленти на чистачките.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Ха-ха-ха :) Започнахте да триете коментари! По-добре си оправете статиите и се ограмотете! С цензура няма да скриете ниското си ниво!!!
  • #1
    sceep ( преди 2 години )
    да огъваш рамото с клещи, вместо да купиш нова чистачка...ВЕЛИКО
fallback
Последни