Електрификацията е изцяло решение на политиците в Европа, не на автомобилната индустрия. Тя крие в себе си огромни социални рискове и заплашва да направи така, че хората от средната класа повече да не са в състояние да си купят автомобил, заяви Карлос Тавареш, главният изпълнителен директор на групата Stellantis. Португалският мениджър разговаря с журналисти от няколко европейски издания, включително Corriere della Sera.
При сегашния енергиен микс в Европа един електромобил трябва да измине 70 000 километра, преди да неутрализира емисиите само от производството на батерията си, твърди Тавареш. В същото време цената на електрическите коли си остава с 50% по-висока от тази на автомобилите с ДВГ. Продължването на правителствените субсидии за електромобилите не е устойчива политика от бюджетна гледна точка, но пък без тях социалният риск ще нарасне значително, добавя Тавареш.
63-годишният португалски мениджър ръководи групата Stellantis от началото на миналата година, когато тя бе образувана от сливането на PSA Peugeot-Citroen и FCA Fiat-Chrysler. Преди това Тавареш бе дясна ръка на Карлос Гон в Nissan и Renault. Ето още част от въпросите, на които мениджърът отговори.
16 въпроса към Карлос Тавареш (ГАЛЕРИЯ):
"Очевидно е, че ако забраним продажбата на автомобили с ДВГ в Европа от 2035 година, както бе решено, ще трябва да започнем огромна трансформация на всичките си фабрики, и то спешно. Ние в Stellantis вече работим по това. Но без плавен преход, социалните последствия ще бъдат значителни. А и не сме само ние - около нас съществува цяла екосистема от поддоставчици, които трябва да започнат да се движат със същото ускорено темпо".