Електрификацията е изцяло решение на политиците в Европа, не на автомобилната индустрия. Тя крие в себе си огромни социални рискове и заплашва да направи така, че хората от средната класа повече да не са в състояние да си купят автомобил, заяви Карлос Тавареш, главният изпълнителен директор на групата Stellantis. Португалският мениджър разговаря с журналисти от няколко европейски издания, включително Corriere della Sera.
При сегашния енергиен микс в Европа един електромобил трябва да измине 70 000 километра, преди да неутрализира емисиите само от производството на батерията си, твърди Тавареш. В същото време цената на електрическите коли си остава с 50% по-висока от тази на автомобилите с ДВГ. Продължването на правителствените субсидии за електромобилите не е устойчива политика от бюджетна гледна точка, но пък без тях социалният риск ще нарасне значително, добавя Тавареш.
63-годишният португалски мениджър ръководи групата Stellantis от началото на миналата година, когато тя бе образувана от сливането на PSA Peugeot-Citroen и FCA Fiat-Chrysler. Преди това Тавареш бе дясна ръка на Карлос Гон в Nissan и Renault. Ето още част от въпросите, на които мениджърът отговори.
16 въпроса към Карлос Тавареш (ГАЛЕРИЯ):
"Стратегията за повишаване на себестойността е преди всичко форма на уважение към труда на служителите ни. През 2013-2014, докато анализирахме какво трябва да преобразим в PSA, осъзнахме, че не е нормално да продаваме продуктите си на по-ниска цена от конкурентите ни. Качествените автомобили заслужават да се продават на пазарни цени. Оттогава имаме забележителен напредък в качеството на продуктите и услугите ни. Сега сме наравно с най-добрите в света. Ръстът в продажбите е резултат на тази стратегия, а не наша цел сам по себе си".