Електрификацията е изцяло решение на политиците в Европа, не на автомобилната индустрия. Тя крие в себе си огромни социални рискове и заплашва да направи така, че хората от средната класа повече да не са в състояние да си купят автомобил, заяви Карлос Тавареш, главният изпълнителен директор на групата Stellantis. Португалският мениджър разговаря с журналисти от няколко европейски издания, включително Corriere della Sera.
При сегашния енергиен микс в Европа един електромобил трябва да измине 70 000 километра, преди да неутрализира емисиите само от производството на батерията си, твърди Тавареш. В същото време цената на електрическите коли си остава с 50% по-висока от тази на автомобилите с ДВГ. Продължването на правителствените субсидии за електромобилите не е устойчива политика от бюджетна гледна точка, но пък без тях социалният риск ще нарасне значително, добавя Тавареш.
63-годишният португалски мениджър ръководи групата Stellantis от началото на миналата година, когато тя бе образувана от сливането на PSA Peugeot-Citroen и FCA Fiat-Chrysler. Преди това Тавареш бе дясна ръка на Карлос Гон в Nissan и Renault. Ето още част от въпросите, на които мениджърът отговори.
16 въпроса към Карлос Тавареш (ГАЛЕРИЯ):
"Ако дилърствата не успяват да направят доволните клиентите си, ще останат в миналото. Онова, което се променя, е, че производителите вече не са в състояние да подкрепят дилърите при растящите разходи. Не ни трябват вече шоуруми по две хиляди квадратни метра, същински катедрали, за да представяме моделите си. Такива разходи вече не отговарят на реалностите. За дилърите това е шанс да се променят към по-високо качество на услугите и по-голяма ефективност".