fallback

Искате електромобил: А знаете ли как и къде да го сервизирате?

"Гаражният майстор", който ползвате от години едва ли ще ви свърши работа

Всеобщото мнение за поддръжката на електрическите автомобили е предимно положително и голяма част от хората смятат, че електромобилите почти не се чупят. Дали наистина е така тепърва ще се разбира във времето, но този вид коли също имат механизми, които рано или късно могат да се повредят.

И когато това се случи, трябва да се обърнете към специалисти в сервизи, които имат умения за ремонт на такива автомобили. Трябва да знаете, че ремонтът на електрически автомобил не е лесен, а понякога е и опасен. Ако собственикът на колата няма опит, по-добре е да не се опитва да оправя проблема сам.  

Какво най-често се поврежда в електрическите автомобили? За да определите "слабите места" на електрическия автомобил, първо трябва да сте запознати с основните му компоненти - eлектрически мотор, захранваща батерия, блок за управление на електрониката, инвертор за преобразуване на електричеството, силово предаване на момента, трансформатор.   Двигателят се захранва от акумулатор. Основните причини за неизправности могат да бъдат или късо съединение, или повреда в някой контакт. Ако шофьорът разбира от електротехника, той може да огледа колата и да провери как работят електрическите компоненти. Ако не, трябва да поверите проблема на експерти от автосервиз, който е специализиран в тази дейност. Такива обаче у нас почти няма. И ако не откриете такъв се стига до въпроса: Възможно ли е да извършите ремонтни дейности сами? 

Можете да определите причината за неизправността и да я отстраните собственоръчно. Често тя е скрита в спомагателните елементи, съответно тестът трябва да започне с електрическите контакти. Необходимо е да се провери дали няма места на които въпросните "свръзки" не контактуват добре, дали превключватели и сензори са изправни.

Що се отнася до сензорите, те също е необходимо да се проверят, защото предават информация за състоянието на автомобила, но това става отново в специализиран сервиз, където цените са значително по-високи от  тези при "гаражния майстор". Освен това трябва да проверите батерията и електромотора.

Зареждане на батерията

Ако нивото е недостатъчно, колата няма да се движи. При електрическите автомобили има правило, че колкото повече са в движение, толкова по-малко се развалят. В противен случай батерията ще губи заряд по-често и ще трябва да бъде заменена с нова.

Двигател

Причината за счупването му може да се дължи на дефектни контактни четки. Освен това трябва да се провери и електронния блок за управление. Тест, пак от специалист, трябва да се извърши, за да се определи дали захранващите контакти са повредени. Всичко това е трудно да бъде извършено в "домашни" условия, дори и да разбирате от материята.

И още нещо. И обикновените (ДВГ), и електрическите автомобили имат еднакви "болежки" що се отнася до окачване, спирачна система и други спомагателни възли и агрегати. Така, че изводите са, че електрическите автомобили се оказват по-сложни за отстраняване на проблеми, почти задължително е посещението в специализиран сервиз, а, както вече казахме, у нас тези сервизи съвсем не са много.

Квалифицираните кадри също са кът. И ако обмисляте вариант за закупуване на електромобил, то не е зле да се замислите върху тези евентуални проблеми и начините по които смятате да ги решавате.

fallback
  • #25
    анонимен ( преди 2 години )
    Всичко се износва, няма вечни неща и има дори и т.нар. умора на материала. Да не говорим също как един производител няма никакъв интерес да направи вечен автомобил, трябва да 5 години, а някои дори на 2-3 да се сменят за да вървят акциите и печалбата на инвеститорите.
  • #24
    notangel ( преди 2 години )
    Ще викам кварталния електричар дето ми сменя бойлера и някой компютърджия от местната кабеларка за електрониката...
  • #23
    Четки ( преди 2 години )
    Леле мале, кой ги пише тея глупости, четките се износвали - абе в кой век сте - никой автопроизводител не използва четкови (колекторни) двигатели. Единственото нещо което се износва на двигателя са двата лагера. Само че при повечето (автомобилни) ел. Мотори - лагерите се "къпят в масло". Някъде пишеше и "трансформатор" - това пък откъде го измислихте?
  • #22
    Ха ха ( преди 2 години )
    Нека паднат субсидиите, па ще ги видим електриците колко струват наистина. Само вдигат цената на тока.
  • #21
    Фф ( преди 2 години )
    Няма как да ви кача сервизното съобщение на Тесла Y ..... ама на баце бакшиша....като ходя 1 месец отпуска в Бг....и колата после умряла на паркинга я?За гаранцията ме питат-кара ли я ВСЕКИ ден....първия въпрос ...ха ха
  • #20
    Ффф ( преди 2 години )
    Боже, боже.....колко глупави хора има, божееее.... *** какво ли се учудвам...Славиту ша ни опрай.....Киро Смайлифейс ше ни оправи....оправят ви......яко....Приуса е бил от първите, с NiCd батерия и на 2 млн. км. .......Електроколите се диагностицират сами. ОТ тесла получаваш даже автоматично съобщение да провериш тая и тая връзка, без да се обаждаш.На баце учинайката, сестра му казала......
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    НЕ НЕ ИСКАМ ТРОТИНЕТКА.ПРЕСТАНЕТЕ С ТАЗИ ЕЛЕКТРО ПРОПАГАНДА.Имам бензинова кола и следващата също ще е НА Бензин! ЖАЛКИ СТЕ!
  • #18
    carpe_diem ( преди 2 години )
    ... й се кефим. Пък ако се развали нещо, ще видим, това дето потвърдиха дали е вярно. Дотогава може още доста сервизи да са се пренасочили към вятъра на промяната.А батериите са различни - на нашата електричка в книжката пише, че ако колата не се кара, батерията губи по 3% на месец. На Приуса сигурно е някаква специална с 5-те процента на ден
  • #17
    carpe_diem ( преди 2 години )
    Обадихме се на сервиз, потвърдиха, че правят всичко за колата, която си харесахме, купихме смело и
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    Хората, които имат възможност си купуват Тесла, и си ги карат в БГ без да се притесняват. Веднъж на 5-7 години се сменя антифриза за охлаждане на батерията и това е. Не ти трябва всяка година преглед и смяна на масла, филтри други чудесии. Само си джиткаш и не се занимаваш с глупости.
fallback
Последни