IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германия промени поставена цел при електромобилите

Министърът на транспорта включи и хибридите в предварително обявените 15 млн коли през 2030 г.

Германският министър на транспорта Фолкер Висинг обяви, че страната ще се стреми да пусне 15 милиона електрифицирани превозни средства на пътя до 2030 г. В тази бройка обаче влизат и зареждащи се хибридни модели, а не само електрически превозни средства, както беше обявено по-рано.


електромобили


Посланието на министъра се отнася до постигнатото през ноември коалиционно споразумение, в което бе обещано, че правителството на Германия си поставя за цел „най-малко 15 милиона изцяло електрически коли да се движат по пътищата на страната през 2030 г.“ Сега обаче в тази бройка са включени и хибридните автомобили, което буди сериозна тревога сред германските еколози.

Според тях, този тип превозни средства не са стъпка към електрификацията, а точно обратното – крачка назад. Когато се използват правилно, хибридните модели (plug-in) са по-екологични от превозните средства с вътрешно горене. Когато обаче потребителите не ги зареждат, както става в повечето случаи, тяхното тегло и сложна задвижваща система ги прави по-малко екологични от конвенционалните автомобили.


хибриди


Висинг също така оттегли твърденията, направени по-рано за електронното гориво - форма на синтетичен газ, който може да се използва в превозни средства с ДВГ. Това гориво се счита за по-екологично от традиционните видове, тъй като се състои от водород и въглероден диоксид, извлечени от атмосферата. Производството му обаче изисква много енергия, а това породи опасения сред природозащитниците. Те смятат, че трябва да се запази за индустрии, които не могат напълно да преминат към електричество. Такива, например, са корабоплаването и авиацията.

0 от 500
  • #11
    4 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 2 години )
    Аз карам повече градско и хибрида ме устройва защото там е най ефективен. На магистрала и хибриди и електрични ефективността им пада рязко. А и 200+ коня с такъв разход си е супер. Един нормален ДВГ с такава мощност ще гори доста повече.
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    9, мерси, подтвърждаваш, това което казах и по рано. Жалил си я, карал си и я "по-бавно" от фабричните тестове дори (50-90-130), Ако това ти е стила на каране, ок, но ако не е, съветвам те да вземеш и да тестваш пак както ти си караш. Резултата ще е много по различен.
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 2 години )
    Пали ДВГ доста преди 130. При всяко по рязко подаване на газ го включва за да набере. По магистралата средно около 100 - 120 защото бяха празници и натоварено а и имаше катастрофа преди Пловдив. Да Ионика не е точно седан а лифтбек но идеята е че си е голяма кола ;-)
  • #8
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    миналата година китайците произведоха 18 милиона коли, от които 30% са електрички и двете бройки само ще се увеличават; а вие си псувайте, на никой не му дреме
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ионик е силно казано седан, но айде подробности. Кажи поне с колко си карал до Пловдив. Силно се съмнявам да си я държал около 140. На хибридите доколко знам след 130 пали ДВГ. Подбалканския, качвне и пускане си изравнил, и завои доста, там така или иначе едва ли си карал с повече от 100 и то за няколко км.
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 2 години )
    Не съм карал 530Е а Ионик и Туксон хибриди. Седана 1 уикенд само в София а СУВ-а няколко дини магистрала София-Пловдив, там градско 1 ден. Прибиране през Карлово и Сопот и 2 дни градско в София. В града и 2те дават разход като и под това в каталога на магистрала повече в спортен режим качва още. И 2-те коли трябваше да ги върна заредени догоре както ми ги дадоха така че съм засичал не само по борд компютър а и колко сипвам. Това е. Не са мои за да ги хваля но определено вече съм фен на хибридите
  • #5
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Интересно хАмериканците, колко електромобила планират да пуснат?!
  • #4
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    1-ви, няма начин да си постигнал този разход с посочените хибриди. 530Е по магистрала ако я караш околко 130-140, едвааам падаш до 7/100 (и то ако не пълни батерията), иначе е 8-10+. Градско, ако си минал 40км на ток, 4.2 за остналите 60км може би, само ако си я бутал между светофарите. За СУВ-а по магистрала, ако си карал зад някой камион с 90 може би. Иначе абсурнд.
  • #3
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Германец ( преди 2 години )
    Германски мениджмънт, все го извърта, да не даде, да не направи, подкупче ако трябва ще има. Важното е германците да са добре...
  • #2
    12 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Скоро ще включат и дизела тия са изпечени мошеници